Hur mycket kan jag få för telefonen?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dellblod, 3 feb 2012.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Morsan kom idag hem med iphone 4s, hon hade spenderat några månader i Turkiet, hon hade själv fått den från sin bror, som kom från iraq, så telefonen från antingen Turkiet eller Iraq,

Det enda hon fick med sig var telefonen + usb kabeln, men telefonen är annars helt ny, finns plast på både bak och framsidan.

Hur mycket tror ni jag kan få för telefonen, eftersom jag nu inte kan bevisa att den är helt ny osv, och tror ni apple täcker garantin, eftersom jag vet att LAN-Master står för Apple's garanti ärenden.

Det är en 16gb modell, och vit.

2. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

ptja vad tror du själv? Om den är snodd och säljer den sedan så lär du få problem, om inte så kan du väl sälja den lite billigare än de beganade priserna på blocket typ -500:- i den riktningen. kolla på blocket och se vad begagnade priserna ligger på.

Och från egen erfarenhet så vet jag att mobiltelefoner köpta från MÖ (såvida du inte har kvitto från inköpsstället i Irak så är den med största sannolikhet snodd) Har du ens provat den med svensk sim-kort?

3. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Men snälla du, varför skulle den vara snodd? Jag har inte gett några som helst tecken på att den verkar vara snodd, eller hennes bror, telefonen hade den smala förpackningen, dvs när man får ut en ny telefon från apple, så får man en sådan svart liten låda, där telefonen endast får plats.

Jo jag har testat tele2 simkort, och det fungerar. Men saken är den att många kommer säkert reagera på det sättet du gjorde, och det gör att jag blir lite fundersam till priset.

4. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Forumsektionen Köpråd avser hårdvara för Android, så jag skickar tråden till Off Topic istället. Låt dock inte forumsektionens namn lura er ...

5. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Läste du vad jag skrev?

Det är väl klart folk kommer reagera så, för du har inga som helst belägg på att den inte är det, ingen kvitto, ingen IMEI, ingenting. Så mitt tips till dig är att du behåller den själv och hoppas på att den inte blir spärrad. Jag skulle personligen aldrig köpa en telefon utan kvitto (har aldrig köpt eller komma aldrig köpa en begagnad telefon men vi ponerar det)

Den förpackningen du skulle få med egentligen är där IMEI nummret finns..

6. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Lägg upp den på tradera och se hur mycket du får. Lägg ett lägsta pris så du inte säljer den för billigt. Jag tror du kommer få betydligt svårare att sälja den på Sweroid då folk är i allmänhet betydligt mer försiktiga här och du riskerar att få en väldigt lång diskunion om den är stulen eller ej. Vilket knappast gynnar dig.

Sen plocka fram så mycket bevis som möjligt på att den inte är stulen. Om folk frågar.