Hur mycket minne behöver man 16/32GB?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av sand, 29 mar 2011.

1. sand

sand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Omöjlig fråga jag vet, men vad är era erfarenheter?
    Jag vill ha en ASUS Transformer med tangentbord men den har har 'bara' 16GB.. räcker det? Jag har aldrig haft en Adriod-enhet.
    Flera andra tex Acer Iconia och Xoom har 32GB.
    Kan man stoppa in ett sd-kort och använda det på samma sätt för att installera appar och sånt på, eller blir prestandan för dålig?

2. Dampwall

Dampwall Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

asus transformer har 32 gb för 5 lök, men då utan tgb lägger du till en tusing lär du får tangentbordet

3. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

För att fylla 16GB med appar får du väl typ installera halva market...
    Jag hade typ 160MB ledigt på min ZTE Blade, och jag har installerat runt 40-50appar(alldeles för många för att räkna i varje fall) och jag använder nog bara hälften, kan ta bort om jag behövde mer minne(har ca 40mb ledigt nu). Så att fylla 16GB med appar vore en rejäl bedrift såvida android tablets inte skiljer sig rejält från androidtelefoner och det finns något som kräver rejält med cache på interna minnet.
    Om du har ont om pengar, och det finns ett externt SD-minne så hade jag lugnt köpt 16gb varianten. Musik och film är sånt som tar plats, inte appar.

4. sand

sand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

OK, tack för svaren! Filmer och sånt kan jag ju lägga på sd/usb-minne utgår jag ifrån.

Det var apparna som jag oroade mig för. 16GB verkar ju räcka då.

Trist att vänta tills sista maj bara.. då finns det säker ännu bättre plattor som släpps till hösten..

5. sand

sand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Var har du sett tangentbordet för en tusing? (Jag vill helst inte ha BT-tangentbord utan föredrar att det stitter ihop med skärmen.)