Fråga: Hur mycket ström förväntas SGS2an dra i deep sleep?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av peswe, 1 november 2011.

1. peswe

peswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ännu en batteritråd (slå mig inte ;-)

Enligt CPU Spy verkar luren gå ner i Deep Sleep som den ska.

Battery Moniror Widget visar mellan 60-300 mA när den är i Deep Sleep. Jag läste nånstans att den ska ner till 1-5 mA i Deep Sleep läget. Rätt eller Fel?

BetterBatteryStats Partial Wakelocks
    a) "since charged" visar 7,0% på StartingAlertService (Kalender.
    b) "since unplugged" visar 2,5% på *sync*.

Vad är det för skillnad på BBS since charged / unplugged?

En sista fråga ang flera Launchers. Drar luren mer ström om jag har flera launchers installerade, eller är det s.a.s en i taget som är aktiv?

/Peter

Last edited: 1 november 2011
  2. fruktsallad

fruktsallad Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Hos mig visar Battery Monitor Widget mellan 15-30 mA vid deep sleep, men kom ihåg att BMW (Snygg förkortning! :-) inte läser av någon hårdvarusensor för att få fram de här värdena på SGS2. Istället rör det sig om estimat som alltså troligtvis inte är särskilt exakta...

Vad jag förstått så är since charged = sen luren blev full-laddad. Du kan ju mycket väl ha kopplat in den en stund utan att för den skull laddat fullt, vilket isf = since unplugged.

Och mig veterligen drar det inte mer att ha flera launchers liggandes i minnet, men jag har själv fryst TWlauncher med Titanium. :-P

Sent from a Galaxy far, far away.

Last edited: 1 november 2011
  3. peswe

peswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tänkte snararare på om man har ett gäng aktiva widgets på varje launcher. Är det bara widgetarna på den senast använda/aktiva Launchern som dricker juice eller gör widgets på alla installerade launchers det?

Vet inte hur jag ska förklara, men vi provar så här: TouchWiz har t.ex sin väderwidget. I GO Luncher kör jag Go Weather widget. Båda är inställda på att uppdatera var 3e timme. Laddar både dessa väderwidgetar hem info/data oavsett om den tillhörande launchern är "aktiv" eller inte?

/Peter