Hur nå kontaktuppgifter i företagets Exchange-katalog i v2.3.3 (Sense 2.1)?

Diskussion i 'Desire S' startad av MattiasN, 25 jul 2011.

1. MattiasN

MattiasN Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en HTC Desire S (v2.3.3, HTC Sense v2.1) och vill kunna nå kontaktuppgifterna i min arbetsgivares Exchange-företagskatalog på min mobil. En kollega som har den vanliga HTC Desire har en ikon för företagskatalogen, längst ner i Android-appen/sektionen "People", men denna ikon finns inte i min Desire S.

På grund av att jag har Desire S så lär jag ha en nyare Android/Sense-version än min kollega, men det låter underligt om Exchange-företagskatalog-åtkomst tagits bort eftersom Android lär vara hyfsat vanligt (och därmed viktigt) på företagsmobiler.

Jag har aktiverat synking av kontakter i Settings>>Account & Sync>>Exchange ActiveSync>>Contacts.

2. zebbot

zebbot Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skriv nytt mail
    Tryck på snubben i högra hörnet (kontakter)
    Börja skriv ngt i rutan som du inte har i adressboken så får du fram knappen "sök i företagskatalog"

3. MattiasN

MattiasN Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för svar, zebbot! Den där "Search in company catalogue"-knappen var så stor att jag kanske inte uppfattat det som en knapp tidigare. ;-)

Förresten, off-topic. Jag är egentligen Iphone-användare som använder Android-lur i jobbet. En sak jag stört mig på flera gånger är att tangentbordet inte dyker upp per default trots att en man ska utföra en sökning på den aktuella skärmen (t.ex. "Search People"). Alltså, markören står och blinkar i sökfältet, men man måste ändå klicka/aktivera i fältet med fingret för att tgb ska dyka upp.

Är detta nån inställning som man måste/kan ställa in själv eller en användargränssnitts-miss av app-/OS-utvecklarna?

Last edited: 27 jul 2011
  4. arune

arune Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

För mig dyker tangentborde upp automatiskt, det kan nog hända i nån viss applikation eller något specialfall där det inte fungerar. Då kan man ta fram tangentborde genom att hålla inne meny en liten stund.