Fråga: Hur nöjd är du med din Arc?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av simpleminds, 11 feb 2012.

?

Hur nöjd ar du med din Arc/Arc S?

Poll closed 12 mar 2012.
  1. 1

0 röst(er)
    0,0%
  2. 2

0 röst(er)
    0,0%
  3. 3

1 röst(er)
    2,4%
  4. 4

1 röst(er)
    2,4%
  5. 5

1 röst(er)
    2,4%
  6. 6

0 röst(er)
    0,0%
  7. 7

4 röst(er)
    9,5%
  8. 8

15 röst(er)
    35,7%
  9. 9

13 röst(er)
    31,0%
  10. 10

7 röst(er)
    16,7%
  1. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tänkte kolla runt i alla underforum för Sony Ericssons mobiler av senaste generation av och undersöka nöjdhetsfaktorn för att sedan jämföra detta index och se vilken mobil det är som har nöjdast användare.

Så, hur nöjda är ni med er Arc på en skala från 1-10? Ni får såklart motivera era val i tråden.

Last edited: 11 feb 2012
  2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tror visserligen det redan finns en sådan här tråd, men kan ställa upp lite ändå. Jag satte en 9, men tycker egentligen 8+ så att det nästan slår över till en 9. Mobilen är tycker jag underbar. Bra skärm, snabb trots sin singelkärna, fantastiskt gränssnitt som jag tycker. Man saknar inte vanilla. Gillar den blå bakgrunden. Att kunna koppla luren till tv-skärmen tycker jag är helt grymt också. Funkar jättebra det med. En bra lur som troligen blir ännu bättre med 4.0 när den kommer. Kameran är väldigt bra, när det gäller färger och sådant.

Några mindre bra saker är nog, att den just har lite ram-minne vilket gör att launchern startas om titt som tätt efter att man går ur de lite tyngre apparna. Blev med sista uppdateringen aningens bättre. Andra negativa aspekter beror tyvärr inte på luren och Operativet utan mera på rättighetsproblem. Man kan se film t ex voddler via luren och HDMI, men detta stöds inte helt fullt. Man kan alltså inte via voddler appen se film i HD och text och delar av appen i en extern skärm. Stort minus. Därmet funkar det att se HD film 720p av det man filmar via telefonen och hd via filer på minneskortet om det är komprimerat till ett rätt filformat.

Annat negativt är den hårda komprimering som kameran gör vid filmning och bildtagning. Så länge man inte zoomar in, är bilden riktigt bra. Och när det gäller film, så kan den tappa lite bildsekvenser vilket gör att den laggar till.

Men överlag så ger jag den högt betyg, jag gillar luren, och jag trivs med den. Fast jag var ju mer intresserad av XPERIA S... hehe. Men så illa är det ju inte att sitta fast med arc S... helt klart en riktigt bra lur på alla sätt och vis.

3. Bilarn

Bilarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Mycket mobil för pengarna lite kortfattat :D

Första inlägg wiee.

4. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Gav en sjua. Hade gett en åtta om det inte varit för att så många spricker i frontskalet. Har själv fått skicka på rep pga det. Känner inget direkt sug att byta till ex Xperia S ännu utan Arc håller ett tag till.

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Har inte längre en Arc S men har haft en i ca 4-5 månader, har bytt till en SGS2.

Jag tyckte Arc S var en riktigt bra telefon, jag var grymt nöjd med den.

Fördelar
    - Fantastiskt samtalsljud, både volymmässigt och kvalitèmässigt
    - Bra Mottagning
    - Bra batteri
    - Snabb (inget lagg eller hängningar)
    - Bra storlek

Nackdelar
    - Dåligt med RAM minne
    - Lite minne för appar/program
    - Svag vibrator

Gav den en 9:a i betyg

6. Destroyedbeauty

Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag är grymt nöjd med min Arc S, det är absolut den bästa telefonen jag haft och enda jag behöver, tills den officiellt slutar supportas vill säga.

Poäng den får av mig? En stark 9a, det är en sak som hindrar den från högre betyg - den allt för höga JPEG komprimeringen av bilderna man knäpper, 1.4 megabyte för en bild fotad i 6 Megapixel är snålt och otroligt dåligt, speciellt dåligt att Sony / Sony Ericsson skiter i att folk klagar på kameraproblemet. Gör rätt, gör om och fixa detta till kommande ICS släppet och 10 poänget är givet från min sida!

7. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag tycker den är helt okej för priset, det enda jag liksom stör mig på är att telefonen är plastig och otroligt hal att hålla i. Den svarta drar åt sig väldigt mycket fingeravtryck också. Men annars inte mycket att klaga på.

7/10

8. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Jag är nöjd med min Xperia Arc.
    Jag gick från HTC Legend till Arc och det enda jag saknar med Legenden är aluminiumskalet.
    Arcen känns lite plastig, ömtålig och böjbar.

Men förutom de fysiska egenskaperna så älskar jag insidan.
    Den är rapp, UI är okej och den känns "lagg-fri".

8/10