Hur nöjda är ni med er Tattoo?

Diskussion i 'Tattoo' startad av D-Droid, 11 dec 2009.

1. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tänkte starta en tråd med lite allmän feedback om hur nöjda ni alla är med er tatoo. Det kan fungera som utmärkt guide till folk som funderar på att köpa och det är även en chans för alla att få avreagera sig alternativt skryta om hur nöjd/missnöjd man är.

Några frågor som jag tror är centrala är:

• Hur känns skärmen med tanke på upplösning, resistiv, storlek?
    • Hur känns mjukvaran, snabb, långsam, buggig?
    • Batteritid, hur länge håller den, vilka funktioner slukar batteri?

Fyll gärna på med andra tankar.

Tjipp!

2. hiro

hiro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Note 9

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 9
    Upplöningen tror jag är en vanesak, har aldrig haft en smartphone och jag ser inga problem. Det går att läsa mail, jag lyssnar mest på podcasts, och det behöver man ingen bra skärm till.

Mjukvaran känns snabb, ibland när man har för många program igång segar det ner lite, men det gör det ju även på en riktigt dator.

Batteritiden är ju inte sämre än någon annan smartphone. Använder man den flitigt klara den sig en dag. Det är ett pris man får betela för en smartphone helt enkelt.

Vad jag är lite sur över att att tattoo alltid hamnar bakom hero. Många program som inte finns (även om de nu funkar ändå). Ingen som vet hur man rootar, inga custom roms. Inga nyheter om uppdateringar.

Men i stort sätt är jag nöjd. Mycket funktion för pengarna.

3. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Än.
    Än.
    Än.

Ge det en månad eller två... Tattoo'n är fortfarande för ny bara. :)

4. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nackdealr med HTC Tattoo (enligt mig)

- Programutbudet suger - Jobbigt som fan att det fortfarande kommer massor med nya applikationer som inte syns för Tattoo även fast 99.9% funkar! Ibland ser man någon rekommendation på en applikation men den finns inte på butiken...
    - Upplösningen är en liten nackdel, ibland märker man att det inte ryms så mycket på skärmen som man skulle vilja...
    - Kameran är skräp! Men använder man inte den så gör det inte så mycket.

Annars är den liten och trevlig men med tanke på programutbudet så skulle jag vart jäkligt sur om jag inte bara utvärderade den för mitt företag!
    Om X10 håller måttet och inte känns alltför stor så kommer jag nog att satsa på en sådan. Den verkar bli förhållandevis lätt och kompetent för en telefon med såpass stor skärm. (men däremot inte särskilt billig till att börja med misstänker jag)
    Men jag skulle tro att det är Sony Ericssons sista chans att göra en riktigt bra smartphone som slår likt Hero och Droid...

5. masa69

masa69 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Beställt min idag.
    Går från Htc Diamond så jag hoppas på ett lyft.
    Dom flesta verkar ju nöjda

6. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Personligen tycker jag skärmen har en bättre DPI än en Hero. På Heron blir saker väldigt litet. Men en telefon med d-pad och en skärm på 3.5 till 4 tum och samma DPI som tatton vore inte fel. HTC verkar ha många nya lurar på G.
    Mjukvaran känns inte så buggig alls, utom problemet med alarmet. Men det går ju att fixa. Batteritiden är hygglig om man inte har en massa program som ligger och drar ström. Räkna med att ladda varje natt om du använder den aktivt. Jag tycker telefonen är perfekt till mig liten, smidig, epost mm som synckar med gmail. Att den har en resistiv skärm är inga problem för mig, jag missar inte ofta när jag skriver sms osv. Den stora fördelen med telefonen är priset. Om 12 mån är den betald och då är det lagom till de nya coola generationerna kommer. Att då ha en 5000+ kr telefon är då inte lika roligt.... Så denna eller en i5700 verkar vettigast just nu.

Last edited: 13 dec 2009
  7. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Var väldigt tveksam till en början innan jag bestämde mig att köpa HTC Tattoo men blev glatt överraskad över hur bra, snabb och alla program som finns till den.

Var inne på att köpa en iPhone tack vare alla tillbehör osv men prislappen lite för hög för motivera mig att köpa den.
    Priset för Tattoo , 2400 med telia abg, låg mer rimligt till. Då kan ju frugan få en telefon också... ;-)

Det jag sökte var en telefon med Wlan för kunna köra iptelefoni när jag är utomlands och bor på hotell( billigare att ringa hem ) och musikspelare. allt annat är bara bonus. Ska ju vara enkel att använda också. Kameran viiste jag inte var den bästa men det kan jag leva med.

Börja med - sidan av telefonen
    * Kameran ( har inte testat den utomhus än men ...)
    * Saknar en EQ till mediaspelaren. ljudet är hyfsat men skulle vila justera ljudet lite men är helt ok.

+ sidan
    * Snabb
    * enkel
    * programutbudet
    * formatet. Helt lagom inte för stor och inte för liten.
    * Helheten kan man väl säga
    * swedroid och alla här....

8. mok

mok Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har både en Hero och en Tattoo men även om skärmen är mindre på tattoon (och det är en annan typ av skärm), kameran som alla påpekar samt apps som inte inte finns men som funkar så föredrar jag nog faktiskt tatton. Tycker storleken ligger bättre i handen och den funkar som jag vill.

Har fotat lite i dagsljus och halvmörker och det funkar. Gör man som jag lägger ut dom på facebook o liknande duger dom fint.

9. masa69

masa69 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Fick min igår.
    Det är min första Android.
    Jag kan bara säga att det är lätt den bästa telefon jag har haft,och jag har haft väldigt många.

10. greenjuice

greenjuice Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    /e/OS
    Övrigt:
    Surface Laptop 3 & Macbook Air M3
    Jag gick också från HTC Diamond till Tattoo. Är också nöjd! :) Upplevelsen, användarvänligheten och reaktionen på touchscreen är mycket bra!

11. Andreas88

Andreas88 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

+Android
    +Priset
    +HTCsense
    +Storleken

-Market ( att man förlorar många apps pga skärmen)
    -lite trög i allmänhet
    -batteri ( fast den är väl som alla andra smartphones).