Hur överföra musik till Xoom 2 ME från MAC?

Diskussion i 'Motorola' startad av nicklas_718, 9 sept 2012.

1. nicklas_718

nicklas_718 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Hej,
    Pluggade in min nyinköpta Xoom 2 ME i Macen för att överföra musik. Men den hittar ingen ansluten enhet. Det enda programmet som startar är Motorolas egen Motocast USB, men det ger mig inget alternativ att överföra musik (den musik jag vill) utan endast syncning med Itunes (och bara all musik). Alla andra andoidenheter som jag äger kommer upp som en flyttbar disk men inte denna. Varför och vad gör jag åt det?
    Det finns heller inget alternativ i Xoomen för att välja vilken sorts USB-hanteringen som man önskar.

Tacksam för svar!

2. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
  3. nicklas_718

nicklas_718 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Tack för svaret! Har dock testat det och den säger att en Android-enhet inte är ansluten...Konstigt med tanke på att jag får upp Motorolas Motocast USB.

4. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    När du ansluter kabeln får du upp en anslutningsnotifikation nere vid klockan då? På själva plattan. Om du klickar på den så ska du kunna ändra ifrån MTP till PTP. Mac stödjer inte MTP (Media Transfer Protocol) utan kräver PTP istället (picture transfer protocol). Så här är de iaf på ICS, har för mig de är likadant för HoneyComb.

Detta är iaf vad jag har läst. Jag har ingen mac men på polarens S3:a så blev vi tvungna att göra så för att den skulle kicka igång på hennes Mac.