Fråga: Hur orkar ni med den sjukt tråkiga kvalitetskänslan?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Playstation, 4 jul 2012.

1. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Jag är rätt sugen på att köpa en SGS3 men faller lite på att den verkligen känns som en tråkig glatt leksak. Skall dock sägas att jag totalt tröttnade snabbt på S2an just pga hur plastig den var och även om tex. Min Arc S även den var rent horribelt plastig i bakstycket så känndes den mera kvalitativ.

Efter att ha spontan använt S3 så känns den bara som något man förväntar sig från LG, hur orkar ni med det? Nu har jag visserligen bara använt den Blå, är den vita bättre?

Finns det skal (att jag ens frågar detta får mig mörkrädd) som höjer känslan? Det är liksom synd på en sådan snygg mobil.

Skickat från min U20i via Tapatalk 2

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Det är nog bara att genomlida om du vill ha en premiummobil. Hox är oxå makalöst plastig. Jag gillar det dock det blir lättare och finare problemet är bara deras enormt glatta yta.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

3. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 832
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    Alltså dagens I-landsproblem, folk sitter svälter runt om i världen och så sitter du klagar på hur man orkar med en mobil gjord av plast? jag orkar utan problem då det inte stör mig det minsta, finns värre saker man inte orkar med, lägg ner snacket om de här, börjar bli sjukt tröttsamt titt som tätt ska någon klaga, gör det enkelt för dig, köp inte plast leksaken....

Sent from my Galaxy S3 using Tapatalk

Mist, easyrider, tomasborlin och 12 andra gillar detta.
  4. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag måste säga att Sgs3 är den första telefonen från Samsung som jag tycker håller hög kvalitetskänsla. Jämfört med S2 tycker jag det är webb stor skillnad.

Jag kommer från HTC Desire och Sensation, och visst hade jag föredragit metall ram på S3 men det är nog bara att gilla läget.

Vilken telefon med top prestanda är inte en plastbit idag? Även HTC Ont X är helt i plast. En fördel med HOX är att den inte är hal att hålla i, men det är fortfarande en plastbit. Iphone är knappast bättre som är täckt med glas runt om...

Sgs3 känns gedigen, och jag rekommenderar att köpa ett ROCK Case från eBay som sitter som en smäck och är runt och har en greppvänlig yta.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

5. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Det är skillnad på plast och plast dock. HOX känns tex. betydligt mera gedigen i all sin plastighet.

fruktsallad gillar detta.
  6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag tycker det är hyfsat marginellt denna gång faktiskt. den är inte riktigt lika hal som s3 och gnexus tex men det är så marginellt att det inte är lönt att prata om. plast har jag inget emot alls då det ger en bättre telefon överlag för min del, bättre mottagning och lättare men då kunde man kanske kompromissa lite mer med bakstycket så det blir lite mera greppvänligt.

7. matteee

matteee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ett forum är väl till för folks fria åsikter, utan "påhopp" eller?

Jag upplever telefonen som rejäl, trots plasten. Kanske inte lika rejäl som Arc som jag sitter med nu, men då har jag bara klämt på SGS3 i butiker, ett antal tusen gånger!

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

8. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Vad jag tror att du ska kika på är faktiskt bara en ruggad batterilucka. Jag håller helt och fullt med dig att det drar ner känslan med den glatta ytan.
    Den vita är snygg, men att samsung inte tog med sig erfarenhet från baksidan av nexus är tråkigt.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

9. E_n_T

E_n_T Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag kan hålla med delvis. Men jag valde vit s3. Är sjukt nöjd nu. Det kommer bli bättre när msn har lite grepp med en trevlig baksida men helt ärligt stör det mig inte. Jsg kanske har onormalt feta händer. :) men telefonen presterar bra. Riktigt nöjd med kameran.

10. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Själv har jag ett metalskal och telefonen känns stabil!

11. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    419

MINA ENHETER

Mina båda arcs var då knakade skit och med glappande baklucka.

Skickat från min HTC Legend via Tapatalk 2

12. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Tycker inte alls den känns plastig eller kan inte påstå att den knakar eller någonting. Utan känns gedigen, Men kan erkänna att jag innan ens hade höllt i den sa att den såg plastig ut mm. Men kör med ett Rock Quicksand skal och nu känns den underbar.

13. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Den som tycker att s3 är hal måste ha väldigt torra händer. Den som tycker den ät plastig kan inte vara gamla. Titta på hur det var förr. Ta en Nokia med ut bytbara skäl. Där har ni plast. Det var till och med plast knappar på framsidan. Undrar vad ni har för tangentbord. Är det solid metall eller är det sten. Samma sak med toaringen .är den också i metall. Gott på vintern.

14. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Finns det skäl att du ens frågar? Om du inte gillar hur den känns, vänta på något som känns bra. Det är inte som att den kommer kännas annorlunda för dig för att andra tycker det. Fast jag kanske underskattar placeboeffekten nu..

15. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Troll som inte har råd att köpa sig en telefon för sex tusen måste ju hitta nånting att klaga på...

16. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Precis, helt rätt! Eller så är det så att den är så tråkigt glattig och trist att ha i handen att det tyvärr påverkar totalkänslan. Telefonen är väldigt snygg och har en kanonprestanda - men den som påstår att den inte är glattig/hal ljuger.

Skickat från min U20i via Tapatalk 2

Last edited: 4 jul 2012
  17. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Min är verkligen inte hal. Enligt mig så var s2 mycket halare . Den åkte i backen ofta .

Testade vilken som är halast . S2. S3 eller se neo . Håller en i var han och lutar handen med öppen hand tes Lätt test men riktigt. Då glider s2 av först sedan tjejens neo och sist min s3

Last edited: 4 jul 2012
  18. Thunell

Thunell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har haft s3, s2, s och en arc inom familjen. Av de 4 är arc och galaxy s klart värst vad gäller plastighet, s2an och s3an är också plastiga men de är klippstabila vilket i sig ger ett kvalitetsintryck tycker jag(inget knirr o knarr som i galaxy s och arc..)

Gällande hur hal telefonen känns tycker jag inte det är något problem...den ligger stadigt i handen när man håller den men den glider enkelt ner i fickan när man lekt klart:)

Vet inte hur du får det till att arc har bättre kvalité/mindre plastkänsla än s2an/s3an men det låter troll...

19. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Nu vet jag inte riktigt hur du definierar "glattig/hal", men för mig funkar det fint att lägga luren på tvären på två fingertoppar och luta handen typ 60° åt sidan utan att luren rör sig. Vad kräver du för vinkel för att den skall räknas som ickehal? 90?

Gissningsvis blir det kanske lite annorlunda i torr inomhusluft i januari, men att gnälla på att den är hal just nu är bara att trolla efter bråk.

20. RogerP

RogerP Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Instämmer till fullo!