Tjena Då var det dax för första "Androidluren" efter att länge ha trånat efter en, och mitt val föll på HTC Wildfire Min fråga är då hur pass GPU:n står sig jämfört med tex X10 mini/pro, LG gt540, HTC Tatto(rentav samma..?). Vad jag har förstått så är betal-appsen inte mer än några månader bort, (Q4) efter att ha läst massvis med lösa rykten, och man vill ju inte missa alla godbitar för att telefonen inte klarar av det Jag har även en ytterligare fråga som riktar sig till alla er som redan har en Wildfire, hur är responsen i skärmen? Jag lekte lite med en kompis x10 mini pro, och den var rentav kass! Eller jag märkte det först när jag skulle skriva ett SMS och skulle testa skärm-tangentbordet, där den presterade näst intill lika dåligt som min nuvarande mobil Samsung S5230(Som har recessiv skärm!) . Man fick "trycka" snarare är precis "röra" vid skärmen, vilket jag är van vid att göra vid kapacitiva skärmar.. Tack på förhand
Jasså! Det har jag missat helt och hållet. Det vore riktigt najs ifall rykterna var sanna Det är inget du behöver oroa dig för. Wildfires respons fungerar felfritt för mig, men det kanske är för att jag inte är en power-user. Men jag tror det inte kommer bli några problem för dig. Frågan om GPU:n kan jag tyvärr inte svara om...
Ska du skriva SMS är responsen halvdålig om du använder stavkontroll men det beror snarare på CPU:n och ett tungt tangentbord än att skärmen är seg. Skärmens multitouch-digitalizer är bättre än Google Nexus One's och svara MYCKET bra, skärmen är oerhört snabb. Däremot är responstiden för själva visningen av bilden usel, släpar mycket när man scrollar men då är ju skärmen det enda de snålat in på också så det får man ta. Angående GPU:n, den har ingen, så enkelt var det med det Eller den har väl nån form av GPU för att kunna visa bild men räkna inte med nån accelererad grafik. Alla 3d-effekter som skugga t.ex är avaktiverat i Sense för att den ska hänga med. Flyter på jättebra men prova nåt spel med 3d (även de enklaste typ Labyrinth Lite) så kommer det rycka som tusan. Här är X10 mini MYCKET bättre då den har nyare snabbare processor (om än marginellt) samt 3d-accelerering. Har dock inte upplevt att något spel gått slött, spelat Robo Defense upp till hundra rundor med en väldigt fet maze och mycket att skjuta på på en gång och det flöt på utav bara den
SMS-responsen är inte alls dålig, skriver snabbare än vad swiftkey hinner med, behöver knappt precis nudda för att skärmen ska reagera. JAG är nöjd, kanske blir något sämre om du har skärmskydd som inte jag har. Spelprestandan är som jag sa i andra tråden väldigt dålig. Robo Defense och andra 2d-spel fungerar 100%, så många "godbitar" förlorar du inte. Ensiffrigt ;-)
Precis det jag menar, skärmen hänger ju med till 100% men mjukvaran gör inte det. Det har ju dock inget med själva displayen att göra utan det är just dålig programmering (eller snarare lite överflöd av funktioner kanske) plus lite långsam processor. Froyo (android 2.2) kommer ju ge en 2-5x prestandaförbätring på CPU-begränsade områden, gissar att såna saker som tangentbordet kommer rappas upp ordentligt av det
Tack till alla som har svarat Nu vart man lite bättre påläst i alla fall, fastän sanningen inte direkt var vad man hade hoppats på..
Jag förstår. Man får hoppas på Froyo då, även fast att jag är riktigt nöjd som det är nu ändå. För övrigt, vad hade du tänkt att göra egentligen? Det enda Wildfire brister på som inte alla andra Androidmobiler gör är prestandan i lite mer krävande spel. Då får du väl, gud förlåt mig, köpa en iPhone
Eller Galaxy S som visst ska vara ruggig på spel verkar det som. Tycker dock att så länge man kan spela snyggare 2D-spel så klarar man sig, är ju de spelen man fastnar för Man ska snabbt kunna dra upp telefonen och klicka litegrann. Alchemy bör ni prova, sjukt beroendeframkallande och oerhört simpelt, plus att spelandet pågår nästan hur länge som helst
Nej usch!! Inte ska här köpas en iPhone, inte! Det blir att satsa på en Wildfire och hoppas att FroYo kommer snarast möjligt