Fråga: Hur pass reptåligt är glaset/skärmen

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Stefan-1987, 7 okt 2012.

1. Stefan-1987

Stefan-1987 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hallå! I fredags kväll tog jag bort plastfilmen eller vad man ska kalla det från min Galaxy Nexus. Tycker att telefonen blir mycket mer snyggare då skärmen blänker i solen osv. Men nu är det så att jag nästan ångrar det. Min första smartphone var en HTC Desire HD, den hade jag inte så länge eftersom jag funderade då om jag skulle sälja den och orkade inte köpa till något skydd. Men i alla fall, den blev inte repig då jag var extremt rädd om den. Senare så köpte jag Sony Ericsson Xperia Arc och där kan jag säga att där blev skärmen repig. Hur är det med Galaxy Nexus då? Jag är jävligt rädd att jag ska få ett par repor. Vet att det var idiotiskt att ta bort skyddet. Använder ni skärmskydd eller inte? Bra kvalité på glaset eller inte? Sedan undrar jag vad är skillnaden på vissa skydd? Mitt kostade runt 260:- och så såg jag på Teknikmagasinet, typ 2-3 st för 69:-?

/ Stefan

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

glaset är inte speciellt reptåligt men dt beror ju oxå på hur mycket otur man har. jag har några minirepor som bara syns i spcifikt ljus och det kommer säkerlign från när ungarna haft luren och sen haft sand på fingrarna.

Samtidigt är det bara en telefon, om man ska klä in den som en julgran med kondom och plastfilm känns det lite tramsigt imo... köp billiga skydd på ebay om du måste ha do mfunkar kalas.

3. 4ndroid

4ndroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    I snart 10 månader har jag nu gått runt utan något skydd. Man kan se någon mikrorepa om man kollar noga från en viss vinkel. Kör utan skydd och ha telefonen ensam i fickan så blir det fint!

4. RoadHazard

RoadHazard Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Jag har min telefon i ett sånt här när den är i fickan:

I övrigt är den helt oskyddad, och jag har inte en enda repa vad jag kan se.

Gillar inte att klä in min telefon i skärmskydd och cases, vill ha den "naken" när jag väl använder den.

Last edited: 7 okt 2012
  5. sebastian

sebastian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

MINA ENHETER

Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Kör oxå utan kådis på telefonen. Använder tele i jobbet. Ibland tappar jag den men undviker att ha den i fickan med nycklarna det är det ända då.
    Status.. Ja inga repor i glaset men några stötmärke på höljet efter fall.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

6. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 324
    Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra
    Använder aldrig skärmskydd. Nackdelarna överväger fördelarna för min del. Tar hellre några repor än slänger på något plastlager över skärmen.

7. lordcom

lordcom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Lenovo TB-X704F
    Haft min i snart 1 år, kör helt utan case & skärmskydd. Finns inte en repa som jag kan se, inte ens om jag kollar med förstoringsglas... Ha inget annat i fickan där nallen ska ligga så ordnar det sig utan såna saker...

Enda gången jag skulle köra med case & skärmskydd är om jag skall iväg på bergsklättring eller någon annan trevlig extremt rolig grej...

//lordcom

8. Frisell

Frisell Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243

MINA ENHETER

Haft min sen i jan/feb och har inga repor vad jag kan se. Lite kantstött är den efter hala händer på sena kvällar, men inga repor. Jag har min i bakfickan med glaset inåt.

Sen är det ju som nån annan sa bara en telefon. Jag hinner knappt packa upp den förrän jag börjar kolla på nya lurar. :)

9. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Haft min utan skärmskydd sedan december förra året och har inte fått en enda repa.

10. Zender

Zender Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Haft min sen februari och den är helt full av smårepor. Kan inte påstå att jag varit speciellt rädd om den. Tror de flesta kommer från i somras då jag haft den i fickan tillsammans med lite ofrivillig sand :-)
    Har även en Galaxy S som både är betydligt äldre och levt ett tuffare liv, den skärmen ser i princip ny ut när man jämför de båda.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2