Hur rätta kalendertid efter synk?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Telemannen, 9 sept 2010.

1. Telemannen

Telemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

1) När jag synkar windowskalendern till mobilen läggs alla tider en timma förskjutet. Det vill säga, det inskrivna morgonmötet anges i telefonen till klockan 9 istället för klockan 8 etc. Telefonen verkar sålededes ha en annan tidsuppfattning än dator. Vad göra?

2) Kalendern i telefonen har söndag som första dag i veckan. Hur ändrar man det så att måndag blir första dagen i var vecka?

2. SALVETA

SALVETA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

1: jag har samma problem med facebook Event...

2: det finns i inställningar i kalendern, tryck bara meny när du öppnar kalendern.

3. Telemannen

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack för svar på 2)

Undrar fortfarande om någon vet varför telefonen synkar en timma fel till almanackan. Kan anföra att den i almanackan även anges att det är europeisk tid i Sarajevo istället för lokal tid i Skandinavien.

Ytterligare en fråga har uppkommit. Jag har lagt almanackan som "widget". I "logotypen" till almanackan, visas gårdagens och inte dagens datum.
    (om jag istället öppnar kalendern via program så öppnas den med rätt datum i logotypen. Det är således kalendern på "skrivbordet" som blir felaktig) Kan man rätta detta?

Last edited: 10 sept 2010
  4. pmoll

pmoll Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte om det är samma felkälla som jag hade men... Har haft strul med min exchangekalender när jag rest utomlands pga att jag hade satt "Uppdatera tidszon automatiskt", allt blev då förskjutet de antal timmar som tidszonen diffade mot Sverige. Efter det så sätter jag alltid den lokala tiden manuellt i telefonen. Har efter detta inte haft några problem med kalendertider som "hoppar" hit o dit.

5. Telemannen

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Fel sommartid...

Om jag ställer klockan på brittisk sommartid, dvs gmt + 1 h, så blir kalendern rätt. Verkar som om kalendern, synnerligen korkat, inte förstår att den angivna klockslaget är fast.

För att det inte skall visas fel tid på telefonen får jag manuellt ange tiden till en timma senare.

6. SALVETA

SALVETA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Kanske blir rätt nu till vintertid då, så kan man hoppas att de löst det tills nästa sommar :P