hur redigera text?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av vic viper, 31 maj 2010.

1. vic viper

vic viper Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Har inte blivit riktigt klok på inmatningen i min x10m ännu, om jag te.x vill ställa markören mitt i ett skrivet ord, hur bär jag mig då åt?

Provar att peka länge på ordet då kommer en ruta upp där man ser att man kan flytta markören, men bara i nån sekund innan det dyker upp en meny som frågar om jag vill markera all tex osv.

Och hur gör man för att åter "T9-markera" ett redan skrivet ord, tex om jag vill skriva "HEL" men råkar bekräfta "HEJ", då vill jag bara kunna backa, markera HEL och få upp T9-alternativen igen så jag kan välja "HEJ"

2. Rock

Rock Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Det är bara att dubbelkicka på ett ord man skrivit så får man upp en lista med T9-ord.

3. Lennart

Lennart Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För att ställa markören mitt i ett skrivet ord:
    Du var på rätt väg! Peka länge på ordet och när rutan där man kan flytta markören dyker upp så gäller det att röra fingret lite i sidled så att markören rör sig. Man måste se till att man rör fingret direkt rutan kommer upp, för annars kommer menyn med markera text upp. När man väl har rört fingret en gång så kan man i lugn och ro röra fingeret fram och tillbaka för att flytta markören.

4. Hampan

Hampan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

5. jsnake

jsnake Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker att det är lite omständigt att mata in enskilda bokstäver i T9-läge -- detta är enklare på telefoner med fysiskt tangentbord. Har som en fix lagt in ord som "nn", "hh" osv för att göra det enklare. Skrev om det i https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=12857