Läste att en genomsnittlig smartphone är smutsigare än en offentlig toalettsits. Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk 2
Spolar också under kranen och med någon droppe tvål om det skulle behövas. Undviker dock att låta vattenstrålen träffa direkt på någon lucka. Dock ytterst sällan jag behövt tvätta av den.
Putsduk och rengöringsspray Jag vill inte av misstag få vatten in i vare sig min mobiltelefons bottenkontakt eller hörlursuttag. Har tidigare testat vatten och tvål men lyckades få in vatten i hörlursuttaget. Riktigt surt... Därför ser jag till att rengöra någon gång i veckan med en vanlig putsduk och rengöringsspray som jag tror jag köpte på Mobilizera.
Microduk och putsmedel för glasögon när den blir för lortig. Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
Låter sunt! Brukar ta liknande den duk jag torkar kameralinsen med (inte sitter jag o putsar linsen på telefonen med någon specialduk, jag menar min riktiga kamera ju ). Inga kemikalier eller alkohol, bara fuktad med ljumt' vatten. Det "flåttia" ska ju lossna ändå med antiflottskiktet som ligger på skärmen.
Jag har hittills främst använt en torr putsduk för att bli av med fingeravtryck och smuts, men då och då fuktar jag en trasa och gör lite extra rent runt hela telefonen.
Inte så konstigt eftersom våra händer är smutsigare än en genomsnittlig offentlig toalettsits. Offentliga toalettsitsar är som regel mycket renare än de flesta tror. Våra skinkor är mycket renare än våra händer.
Off-topic men de värsta bakterieställena är ju bland annat kundvagnar samt tangentbord som ligger i topp. Sent from my iFåne
Hade en polare som skulle rengöra sitt tangentbord och lade således tangenterna i ett bensinbad som dessutom hade stänk av tvåtaktsolja i. Än idag luktar det sjukt illa om det tangentbordet.. Back on topic: Skärmputs och microduk!
OT men vafan; när jag var typ 6 spillde jag ett glas mjölk i sängen men skämdes så jag sa aldrig något utan sov vid sidan om olyckan. Efter typ tre veckor luktade sängen som sur mjölk och innan morsan märkte något gick jag och hämtade lite sprit av typ t-röd-modell. Den mixen var illa nog så jag fick mig en ny säng :-P Skickat från min Nexus 4 now Free
isopropyl med topz och tandpetare. Tar bort bade skalet fram och bak sa jag kan gora rent hogtalaren osv.
Rätt störande att det alltid ska jämföras med offentliga toaletter när det gäller hygien. Offentliga toaletter städas så ofta att det inte hinner bli någon bakterietillväxt. Så det är inte konstigt att mängder med prylar som telefoner och fjärrkontroller etc har mer bakterier. Det innebär inte att de är farliga. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4