Fråga: Hur ringer man kontakt etc via röst (google nu?)

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av xtreme, 5 jan 2014.

1. xtreme

xtreme Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

I widgeten för google (google nu/now) finns en mikrofon och klickar man på den så söker den på google det man säger. Ser dock att man ska kunna öppna appar och söka kontakter på samma sätt. Hur gör man det? Säger jag bara namnet på en kontakt så söker den det namnet på google.

Har testat det som står på den här sidan https://support.google.com/websearch/answer/2842392
    ex "Open Gmail" men då gör den bara en google på det.

Last edited: 5 jan 2014
  2. Rockmuppen

Rockmuppen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Använd funktionen där du trycker på hemknappen två gånger. (kallas S-voice) Man får ge kommandon på engelska, men det fungerar ganska bra.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Last edited: 6 jan 2014
  3. Chelsea

Chelsea Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Ja jag håller med. Det fungerar faktiskt förvånatsvärt bra. S-voice har ju funktioner för att styra telefonen, ringa, öppna appar, kolla mail osv.. Men även att "googla" fram resultat som visas i s-voice appen.

Google now verkar bara kunna googla och inte starta applikationer, ringa eller liknande. Fördelen är ju att man kan använda google now på svenska.

En nackdel är om man exempelvis frågar, hur många människor bor det i tyskland, får man ett antal sökreslutlat man kan klicka på för att läsa och finna svaret själv, inget exakt svar som s-voice hade givit. Så i detta fall 1-0 till s-voice

/Kjell