Hur säker är Lock 2.0?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Dellblod, 5 okt 2010.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hur säker är denna typ av apps, för ibland innan installation så ser jag att tex vissa apps kan tex kolla upp mina personliga saker, samt avgöra hur stor andel datatrafik jag använder? Är detta bara något som står, eller stämmer den information som alltid kommer upp innan installation?

Hoppas ni förstod vad jag försökte komma fram till.

2. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Uppdatering :

Ingen som har svar på frågan?

Tack

3. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Jag vet inte vad du menar med "denna typ av app", men listan över rättigheter som visas vid installation är de rättigheter som appen kommer ha om du fortsätter med installationen. Står det att den kommer ha tillgång till din kontaktlista så kommer den också ha tillgång till din kontaktlista, men exakt vad den gör med kontakterna vet du inte, och det beror förstås helt på själva appen. Allt du vet är vad den KAN göra.

Jag vet inte heller riktigt vad du vill ha för svar på "hur säker" en app är. Allt hänger ju på om programmeraren har goda eller onda avsikter, och det kan du aldrig säkert veta. Kolla alltid igenom listan över rättigheter som en app behöver, och tänk efter om det verkar rimligt. Välkända apps med hundratusentals nerladdningar och mestadels goda recensioner kan du nog för det mesta lita på.