Problem: Hur ska jag gå till väga?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av CrazyGab, 6 maj 2012.

1. CrazyGab

CrazyGab Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, Jag märkte igår att det klickade lite lär man tryckte till lite efter vänstra kanten av skärmen och vid närmare undersökning märkte jag att när jag tryckte lite på skärmen så trycktes kanten in lite, ca 0.5 mm eller något i den stilen, Jag har även kollat på högra kanten men har inte sett något.

Fick telefonen för 3 veckor sedan, Kan man få den fixad/utbytt via garantin eller hur ska jag gå till väga?

Tackar i förhand.

Last edited: 6 maj 2012
  2. termostat

termostat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

gör den det den skall så lev med det.... det är trots allt bara telefon som ändå troligtvis kommer att bytas ut innan den är utsliten...... som det mesta andra i vårt slit-å-släng samhälle.
    mvh /Peter

Edit: och har du inte märkt det förens efter 3 veckors användande så kan det väl knappast vara nån "big deal"

Last edited: 6 maj 2012
  3. CrazyGab

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag märkte ju att det var en liten liten glipa som kan kunde få in kanten av ett papper på men brydde mig inte om det, Men det var inte förens igår som jag hörde det första klicket, och det låter högt första gången som om man skulle trycka den på plats och lite mindre om man tycker flera gånger, men sen efter ca 2h utan att använda den så låter det högt igen...

blir lite orolig om skärmen skulle få för sig att lossna lite mer eftersom den har gått från en liten liten glipa till ens större som även rör sig.

4. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Min knakar också på vänster sida, pallade dock inte lämna in telefonen för det. Tog 2 veckor innan jag upptäckte det ens så är inte så farligt, även om jag är lite smått besviken på kvaliteten på telefonen. Blir det värre kommer jag nog lämna in den, men tvivlar på att det blir det.

5. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag anser att det finns risk att det kommer in damm om glaset inte sluter tätt.

Teoretiskt sett skulle även en olycka som stänk av vätska kunna ta sig in där (vilket vätska kan på flera ställen ändå).

Själv skulle jag avvakta och se om det dyker upp damm bakom displayglaset och i så fall skicka den på reparation då. I dagsläget skulle jag tro att servicetiden på HOX är längre än normalt pga. dess barnsjukdomar. Man kan inte leverera telefoner i den takt marknaden kräver, hur är det då med reservdelar?

CrazyGab gillar detta.
  6. aframo

aframo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Liknande problem med min, glaset sitter fel. Vid enkel tryck på sidorna klickar det och displayen sjunker in i chassit samtidigt som det blir vågor på bilden.

Bara att doa

7. CrazyGab

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, Funderade på att DOA men hur ska man gå tillväga om DOA Tiden är slut dvs att det har gått mer än 2 veckor? Kan annars säga att jag köpte den via Tele2s hemsida.

8. bamz

bamz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

då är det garanti och reparation