Hur ska jag konvertera filmer för att få bra kvalitet i 1080p laggfritt?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Defeat, 24 aug 2011.

1. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tjenare! Har testat fram och tillbaka men får inte till det! De två filmerna som ligger på telefonen är ju 1080P i god kvalitet (alltså bra kvalitet på en stor full-HD skärm)

Tegra_genesis_hd_demo_1080p som ligger på telefonen är ju en .mp4 fil med 10.000kbps, den flyter ju fint och har bra bild på TVn!

Testat att konvertera en animerad 1080p mkv film som låg på runt 7gb till mp4, 2000kbps, den slutade på 1.5 gb med kass bild.

Testade att ladda ned en 720p .m4v fil på 3000kbps, halvdassig bild men den LAGGADE, trotts att telefonen klarade av att hårdvaruavkoda den...

Det jag undrar är hur jag konverterar en 1080p .mkv-fil till samma kvalitet som exempel-klippen som ligger på telefonen har, vilka inställningar och format osv?

Vilket är det bästa formatet telefonen klarar att hårdvaruavkoda? Divx, m4v eller mp4??

Hjälp snälla!

2. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har ett par filmer i Divx format på telefonen och dom fungerar utan lagg och bra bild är det med. Fast jag är lite missnöjd med ljudet vet inte hur man ställer in så den skickar ut 5.1 om det nu ens går.

3. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

5.1 ljud tror jag inte att den klarar av, men är dina divx-filmer i full HD 1080p?

Den klarar av divx utan problem vilket är underbart, men om man vet med sig att man ska till tjejen och ska lägga över en film och sedan koppla in telefonen i hennes TV så vill man ju köra med bra kvalitet, divx blir ju grynigt på en TV...

Hade en optimus 3D innan och där var det bara att slänga över MKV-filen, sjukt smidigt. Synd att inte nvidia ansträngde sig mer med tegra 2..

Men om jag bara kunde komma på hur man får fram mp4-klipp i samma kvalitet som demo-filmerna som följde med telefonen så hade jag blivit lycklig!

4. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Det är alltså ingen i Sverige som konverterat och lagt över en 1080P-film på lg optimus 2x?

5. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag har konverterat en 720p mkv-fil till mp4, om det hjälper dig? Jag gjorde det i konverteringsprogrammet Handbrake, det blev riktigt bra!

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

6. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ja! Vilka inställningar gjorde du?? Jag har testat handbrake och valde mp4 som container och h264 som kodek eller vad det är. Det blev en .m4v fil med usel kvalitét!

Hur gjorde du?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

7. rollet

rollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

8. rollet

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Detta funkar hur bra som helst för mig, inget hack och perfekt kvalitet.

Följ guiden exakt, förutom step 2, du får ändra storleken själv. Jag valde original, almtså samma som filmen, ex 1920x1080

Last edited: 25 aug 2011
  9. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Gör jag så här så spelas filmen upp utan problem, men på en stor skärm via hdmi ser det förjävligt ut.

Eftersom nvidias demo-filmer har hög kvalité och spelas utan problem så måste det gå att få en vanlig 1080p film att se ut så? Frågan är HUR? :)

10. rollet

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Konstigt, ser exakt ut som original filmen för mig, på en 60" tv.

Vilket program använder du för att spela upp?
    Jag använder mvideoplayer och det ser bra ut. Har du testat med 720p då?