Hur ska man tänka?

Discussion in 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' started by Buzz, Jun 5, 2010.

1. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Hur ska man tänka i användningen av ett forum som detta? Jag har aldrig riktigt insett hur man på enklaste sätt tittar igenom vad som är nytt och intressant?

I gamla BBS/kom-system kunde man prenumerera på områden och sedan vara det bara att stega sig igenom vad som var nytt sedan senast. Men här är jag alltid tvungen att titta på alla områden. Sedan brukar jag göra så att jag högerklickar på trådar som verkar intressanta så att de öppnas i en ny flik och läser tråden när jag har tittat igenom alla nya rubriker. När jag sedan tittat igenom alla nya rubriker så brukar jag välja Snabblänkar->Markera forum som lästa för att veta var jag var senast. Men då missar jag eventuella nya trådar som skapats mellan att jag tryckte på Nya inlägg och Markera som lästa. Det är inte så stor risk eftersom det går ganska snabbt att titta igenom bara rubrikerna men risken finns tydligt där. Jag tror att jag är tvungen att använda Markera som lästa eftersom jag inte kan lita på att webbläsaren markerar rätt eftersom jag använder flera webbläsare på flera datorer.
    Det blir också lite stökigt med en massa flikar som är öppna medans jag läser igenom dem.

Så det känns lite som jag inte använder på rätt sätt men vad är rätt sätt?

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter att jag har kollat på Hero-delen så brukar jag klicka på länken Nya inlägg och får då alla nya inlägg. Sen är det bara att sätta igång och läsa. Efter jag är klar med ett ämne så använder jag tillbakaknappen för att komma tillbaka till sökningen.

3. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Bara att trycka på 'ämnesverktyg >> Premunerera på ämne'. Tryck på 'kontrollpanelen' så får du fram alla ämnen du premunererar på. Du kan även premunerera på hela forumdelar.

4. Buzz

MINA ENHETER

Varför kollar du både Hero och Nya inlägg? Blir inte det dubbelt?
    Hur vet du hur långt du ska kolla i Nya inlägg? Kommer du inte att titta på samma rubriker flera gånger?

5. Buzz

MINA ENHETER

Jag kan inte prenumerera på nya ämnen/trådar innan jag sett dem. Att det går att prenumerera på forumdelar hade jag missat, så tack för det tipset! Men att prenumerera på en forumdel innebär att jag måste slå på mailbevakning för att se vad som är nytt så det hjälper inte tycker jag. Då kunde jag lika gärna läsa forumet som en mailinglista.

6. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Kollar mer noga på Hero för att inte missa nått viktigt :)

Det är bara att kolla alla sidor :) När man trycker Nya inlägg så kommer en tråd bara visas en gång oavsett hur många nya inlägg det finns i den. Klickar man på lilla pilen till vänster om rubriken kommer du till första olästa inlägg i just den tråden.

7. Buzz

MINA ENHETER

Önskar det fanns ett öppet API så det gick att skriva tredje parts klienter för att passa udda önskemål. Men det närmaste är väl Tapatalk och det är väl inte öppet?

8. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vi saknar en del funktioner för att göra det mer överskådligt och vi arbetar på det, så snart Vbulletin 4.1 kommit ut så har vi tänkt att påbörja en uppgradering. Med VB4 finns lite bättre möjligheter på den här fronten, exempelvis skall man smidigt kunna prenumerera på både enskilda trådar och forumdelar genom RSS.

9. Buzz

MINA ENHETER

RSS låter inte dumt. Ser fram emot det!

10. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

+1. :)