Hur skaffar man en adress i UK

Diskussion i 'Off Topic' startad av Annas pepparkakor, 22 mar 2022.

1. Annas pepparkakor

Annas pepparkakor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

Jag har ett problem som jag undrar om någon har en idé om vart jag kan vända mig eller råkar veta svaret på frågan.

Sedan 15 år har jag spelat ett spel registrerat i UK och obehindrat kunna ta ut pengar (som jag f.ö. skattar för)

Nu säger företaget att de inte längre kan betala ut pengar till konton med en adress utanför UK. För att visa god vilja så tillät de ett par utbetalningar, men nu behöver jag hitta en hållbar framtida lösning.

Lösningen på problemet som jag ser är att skaffa en personlig adress i UK.

Är det någon som kan tipsa om ifall det är något jag bör tänka på eller är det mest att signa på ett vanligt förekommande alternativ som finns att hitta genom Google?

Mvh
    Anna

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Möjligen ett tips: innan du skaffar en adress på något sätt som kostar pengar så fundera över hur mycket det är värt. Finns det risk att de inte bara kräver en adress utan också kontrollerar den på något sätt? Kollar folkbokföring eller som förr i tiden när de krävde kopia på el/gas-räkning eller sånt? Finns det lagar inblandade på något sätt som gör att de bara får betala ut till personer som bor i UK?

Och möjligen finns någon inspiration i t.ex. tråden om att köpa prylar från UK: Beställa till adress i UK där de skickar paketet till sverige. Vad heter tjänsten?

bernard, Psicosis och Kristy gillar detta.
  3. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 757
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Ett tips kan vara att kolla om du kan använda Revolut. Om du skaffar Revolut och skapar ett konto i GBP så får du vad jag tror är ett lokalt kontonummer i England.
    Du behöver kanske inte en engelsk adress utan det kanske räcker med ett engelskt bankkontonummer? Kanske spelföretaget går med på att betala ut till ditt GBP-konto i Revolut? Det verkar som att det har clearingnummer och kontonummer som är gångbara i England om jag förstår saken rätt.

Buzz och Kristy gillar detta.
  4. geobjork

geobjork Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Det finns en "Boarderless" bank i UK som godtar svensk adress, och överför till de flesta länder. Helt legalt, du är dock tvungen att legitimera dig (EU krav) med sv. pass, körkort eller sv. nationellt ID-kort. Detta görs med att man lägger in en kopia av ID-kortet i en reg.funktion dom tillhandahåller, sen verifierar och godkänner dom det, något i likhet med Freja eID. Gissar dom kollar upp mot svensk folkbokförning(?). Jag var tvungen att sätta in SKR 200.
    Jag har själv etablerat ett sådant konto för att överföra överbetalat skatt från USA, har dock inte haft någon överförning än. Om den är aktuell, googla, där ligger ute massa info om den.
    https://wise.com/

Kristy och Buzz gillar detta.