Hur skulle den optimala mediaspelar-lösningen se ut?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av JJRockford, 12 aug 2012.

1. JJRockford

JJRockford Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har funderat en del hur man vill ha det här hemma, men inte riktigt lyckats bestämma mig för vilken riktning man ska gå.

Just nu kör jag med en lite tråkig men praktisk lösning. En Windows-dator kopplad till TV:n, som kan styras antingen via ett litet trådlöst tangentbord eller via appen Unified Remote på telefonen. Fördelarna är väl framför allt att det finns drivrutiner till allt och att VLC-spelaren sväljer det allra mesta man slänger åt den. Har provat XBMC, men det har faktiskt varit lite buggigt hos mig, filer som inte visas eller kan spelas och liknande.

Hursomhelst, hur borde det egentligen funka? Var ska intelligensen sitta? Vad ska man styra med? Var ska lagringen finnas?

2. nauska

nauska Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Detta blir lite off topic från just tablets, men jag är på gång att köra XBMCbuntu med SABnzbd, Sick Beard och CouchPotato. Du kan läsa mer om det på den här länken. I princip så fungerar det som så att du lägger upp en önskelista med filmer/serier och sen sköter det sig självt.

Jag kör den officiella fjärrkontrollsappen för XBMC på både en android-platta och en iPad. Sen finns det appar för att hantera Sick Beard/CouchPotato också, t.ex. MediaDog plus en hel del andra. Nu är detta projekt bara i planeringsfasen än så länge, så jag kan inte uttala mig om hur det faktiskt fungerar :) XBMC med fjärrkontrollsappen fungerar dock riktigt bra!

Hårdvaran är en Asrock ION 3D med två stora USB-hårddiskar som lagring.