Hur skulle det funka att synka musik via blåtand?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Nidhögg, 24 nov 2012.

1. Nidhögg

Nidhögg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjo!
    Har tänkt införskaffa en tablet som jag bland annat ska ha som gps/musik-spelare i bilen.
    Jag skulle vilja kunna synka en mapp i mobilen med tableten, så jag bara behöver bry mig om att uppdatera musiken på ett ställe (lyssnar mycket på mobilen på jobbet).
    Har sett att det finns lite appar som kan synka via wifi, men eftersom jag kommer använda mobilen som hotspot funkar väl inte det?
    Då återstår blåtand.

Jag har sett att det finns en app för det (BlueBox Beta) men hur kommer hastigheterna bli?
    Det kommer väl inte handla om extremt många låtar efter första gången (kanske nått tiotal i extremfall) men låtarna kommer vara i FLAC-format.
    Kommer det ta flera timmar att synka?
    Eller handlar det om kanske ett par minuter per låt, om ens det?
    Eller ännu bättre, kan det funka att synka via wifi även om mobilen står som hotspot?

Dessutom kommer jag använda blåtanden för att strömma musiken från tableten till bilen, kommer detta påverka nånting, eller går det bra att ha flera enheter inkopplade samtidigt som använder en del bandbredd?

Dropbox och liknande är uteslutet då jag vill slippa datatrafik, har visserligen 10 gb/mån men ska jag uppdatera musiken ofta så blir det mycket trafik när allting först ska laddas upp från mobilen och sedan laddas ner till tableten (via mobilens nät)..