Hur snabb är Heron jämförelsevis med SE G900 och iPhone 2G?

Diskussion i 'Hero' startad av Hund, 16 aug 2009.

1. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag är väldigt sugen på att byta ut min nuvarande Sony Ericsson G900 pga att den är ganska slö, dock inget jag inte kan leva med, samt att man lagt ner utvecklingen av UIQ3 (Vilket man gjorde typ 1 vecka efter att jag råkade impulshandla sattyget) men främst att det är ju roligt med nya saker. :)

Hur är Heron's snabbhet i jämförlelse med just SE G900 och iPhone 2G? Detta är det enda mobiler jag har att jämföra med. :)

Vissa säger att den är slö, andra inte. Jag själv upplevde inte HTC Magic som slö när man klämde på den i butik för ett tag sedan. Jag har grym beslutsångest över hur jag ska göra.

Last edited: 16 aug 2009
  2. chozan

chozan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inget om iPhone eller g900. Men för mig flyter telefonen på bra. Där jag vet det kan hacka är i People appen. Men där syncas alla med min facebook. Så det Kan jag leva med.

3. nalle

nalle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

byte nu från g900 till en Hero och det är milsvidd skillnad!
    Mycket snabbare i responsen. går faktiskt inte att jmf.
    Du har de funktioner du vill på skärmarna det andra finns sammlat under programmenyn inte som g900 där du måste gå via olika menyer hela tiden.
    surf hastigheten är mycket bättre.
    m.m.

det enda som g900 var bättre på var ficklampan och kalendern.

4. J0cke

J0cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad jag har hört så ska Hero vara snabbare än alla iPhones förutom den senaste. Skulle väldigt gärna se jämförelser med någon annan mobil en 3g s.

5. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag hade tänkt införskaffa en htc hero nästa vecka och gör då en uppdatering ifrån min iPhone 2g. Skulle kunna ta mig lite tid då och göra en jämnförelse emellan dem.

Säg gärna lite vad för typ av jämnförelse ni vill ha, typ hastighet på att ladda hemsidor, allmänt hur bra interfacen flyter osv.

6. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Alltså så här är det.. det finns HTC Hero/Magic som är långsamma och HTC Hero/Magic som är snabba. Allt beror på hur man hanterar telefonerna, installera apps, hur många apps som körs i bakgrunden, hur snabb man är själv med sina fingrar, vad man kör för teman & home etc etc
    Allt beror på hur du själv hanterar luren, sen om den blir är långsam får du skylla dig själv.
    iPhone 3Gs kanske är snabbt men mest för att du kan göra 1 sak åt gången. Med min magic lyssnar jag på musik, surfar samtidigt som den kanske syncar nåt och allt går smidigt.

7. Fredro

Fredro Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Nja, Hero'n har en snabbare processor än alla iPhones, så på det sättet är den snabbare

8. J0cke

J0cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har hört att den Hero fortfarande ska vara betydligt snabbare än en äldre iPhone med senaste firmwaren som släpptes för någon månad sen.

Nu kan iPhone ägarna äntligen klara av att göra så avancerade saker som att skicka MMS samt kopiera och klistra.

9. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Tack för alla svar. :)

10. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Även jag har bytt från en G900 till en Hero, och efter två veckor kan jag konstatera att det enda G900 var bättre på var:
    • Ficklampan, den saknar jag ibland
    • Kalendern var nog lite bättre i Herons originalkalender, men jag litar på att något bra kommer snart!
    • Kameran gav bättre bilder, Herons blir ofta suddiga/dassiga, och avsaknad av blixt/lampa är löjlig!
    • G900 var mindre än Hero
    Jag är väldigt nöjd med min Hero, och jag var otroligt missnöjd med min G900 - den kan ni snart finna på Blocket! :)

Och ja, Heron är snabbare än G900, och framförallt är jag snabbare med Heron i hand, eftersom bra menyer och praktiska widgets höjer min produktivitet.

11. drgregur

drgregur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag är helt nöjd med Hero, har haft den i 5dagar och tycker den flyter på precis lika bra som en iphone. Idag slog jag kollegans iphone på fingrarna, han pratar hela tiden hur snabb den är och smidig och användar vänlig. Men har pratar inte om hur tråkig den egentligen är utseende mässigt på skärmen. Bara massa ikoner, inte alls lik Hero där man bygger upp den precis som jag vill ha den (Make it mine). Vi skulle prova att ringa varann så fort vi kunde.. Jag gjorde det med ett knapptryck. (favorit kontakt på homescreen) han jobba sig in i teleboken och därifrån leta upp min i favoriter .. Men då var det helt plötsligt inte hastigheten som räknades.. :)
    Jag ser bara Android som positivt,det är ju nytt så visst kommer det dyka upp buggar.. Men samtidigt kommer det uppdateringar som brukar snabba upp saker och ting.. Fortfarande ser jag bara iphones app store som bättre än androids. Men samtidgt är 60% av appsen rena skit apps, bara party tricks apps (har en ipod touch) ..

12. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Håller med, har testat en polares Iphone och det verkar mest omständigt vad man än vill göra.

Hos Hero har man olika Scenes och HomeScreens som medför att man har tillgång till massor med olika genvägar för att ringa, sms'a maila och...

Innan uppdateringen tyckte jag Hero'n var lite laggig ibland men efter uppdateringen har det inte hackat en enda gång. Jag syncar dock inte mot facebook och twitter som jag har förstått ska vara två "tunga" apps.

13. drgregur

drgregur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

jo, Iphone har appsen , det säger jag inget om. Och om jag vill ha en iphone kopia till telefon så göra jag ett scenes med bara iconer inget svårare än så :)
    Jag förstår mer och mer när htc säger... "Make it mine".. stämmer så bra.. och passar mig som handen i handsken..

14. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11

Ha ha, ja G900 hade jag för ett år sedan i två veckor, sedan såldes den på Blocket. Fruktansvärt seg, ändå är jag gammalt SE freek, men inte nu längre :D.

Jag har Galaxy och det är väl jämt skägg med HTC.

En annan sak som slog mig när jag tittade in på Elgiganten härom dagen och fingrade lite på diverse LG, Nokia N97, och andra Samsungmobiler osv är att jag är överlycklig över att jag har Android. Både med operativet men också med touch-skärmen som slår alla de andra med hästlängder. N97 kändes som stenåldern med sin tunna plastiga, frysburksliknande skärm :).

15. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Samma här. Har följt SE's K-serie så långt jag kan minnas och alltid köpt deras senaste flaggskepp, K700, K750, K800, K850 och slutligen G900. Jag ville ha en smartphone men ångrade mig efter två veckor också pga i princip allt med den telefonen. Uppgraderade till HTC Diamond som jag efter ett år sålde och köpte en Hero :) Undra bara om jag orkar hålla mig i två år som telefonens kontrakt är på...min första telefon med bindningstid :P