Hur snyggar man till sin x10 mini pro? och lite andra frågor

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av wewill, 26 dec 2010.

1. wewill

wewill Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej jag är ny här på swedroid och en av alla dem som fick en android i julklapp.

Efter ett par dagars lekande med minin så har jag blivit sugen på att leka på riktigt med den, därav undrar jag hur man stylar den genom att ändra teman och dylikt. har letat en del på internet efter guider men inte hittat något.

sedan har jag även kollat runt lite i marketet och det verkar som att enda spel-appsen som finns är angrybird, sliceit och några få andra.
    något sätt att få fler apps?

När jag spelade något fruitninja-spel eller vad det heter så märkte jag att touchen inte verkade funka ibland och undrar om det är något som kanske är ett vanligt problem i början tills touchen blir insliten (om det är möjligt).
    symptomen på detta är att touchen plötsligt slutar funka i allt från 3 - 7 sekunder. det händer kanske en gång per spelomgång och jag har även märkt det på angrybirds att touchen slutar funka en liten stund då och då.
    kan det bero på att spelen kräver för mycket CPU eller något annat?

Som den Android nybörjare jag är undrar jag vad rootning är och vad jag tjänar på det, jag läste någonstans att jag kan göra allt och lite till men ett par exempel skulle inte skada.

dessutom så är jag missnöjd över upplösningen i androidmarket, det är en stor ruta som visar onödig skit och täcker halva skärmen, vilket resulterar i att man inte kan se vad appsen jämte heter, oavsett liggande eller stående layout på mobilen. tips på detta?

tack på förhand, det står säkert något om detta i olika trådar på forumet men jag letade och eftersom jag hade lite olika problem tänkte jag att det kanske vore värt att starta en egen tråd för det.

2. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Mitt första tips är att installera LauncherPro :)

3. wewill

wewill Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

tackar, lite information om appen vore guld värt! :)

4. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Det är ett sorts tema som du kan ändra hur mycket du vill på t.ex. lägga till fler widgets per skärm.
    Root=administratörsåtkomst. T.ex. har du en dator med 2 konton på och ena är inte admin och andra är admin. Då kan du ju inte göra lika mycket på ickeadminsidan som du kan på den andra. Det är samma sak som att du rootar din telefon. Du ger telefonen administratörsåtkomst så du kan ta bort förinstallerade spel, fixa "iordning" så det inte är så mycket onödigt på mobilen.
    Hoppas det var till någon hjälp :S :D

wewill gillar detta.
  5. wewill

wewill Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

underbart facemeat, men jag får inte igång appen :/

6. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

För att kunna få användning av en Homescreen så måste du ha en slags Home Switcher, som t.ex. denna

7. OvE

OvE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Kolla gärna om du har senaste 2.1 versionen på telefonen så du inte sitter på 1.6. Du ser vilken version du har när du går till Inställningar > Om telefonen > Där ser du "fabriksprogramvara" vilken version du har. Är det så att du har 1.6 så uppdaterar du antingen via SonyEricssonUpdateService eller PC Companion som finns att hämta på sonyericssons hemsida.

Men en sak du ska veta är att om du har 1.6 och uppdaterar till 2.1 så kommer du rensa ur hela din telefon. Kan vara bra å veta ;)

8. datagubben

datagubben Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Roota mobilen, installera xRecovery och JIT sen kan du ladda sköna custom.zip rom.

Sent from my U20i using Tapatalk

9. wewill

wewill Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

tack men när jag startar appbrain market -> söker på home switcher -> klickar market -> får jag upp "Den begärda artikeln hittades inte." någon simpel lösning på det?

10. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

testa söka på home smack. Det är en home switcher jag använder.

11. wewill

wewill Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

någon som har fler tips på hur man ska snygga till, t.ex var jag kan hitta bilder i lämplig res och såvidare? dessutom är jag tacksam för svar på de frågor som inte besvarats

12. Richi

Richi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det räcker att trycka på Home-knappen alltså mitten knappen efter man installerat en ny launcher och där ska det komma upp en ruta där man kan välja vilken launcher man vill ha och göra den default.

wewill gillar detta.
  13. wewill

wewill Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

stämde!

14. Richi

Richi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Skulle du sen ångra om du valt default så går du bara in i inställningar>program>Hantera program> leta upp launcher och klicka Rensa standardinställning.

wewill gillar detta.
  15. wewill

wewill Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

du tjyvar två tack på rad här ;) detta forumet är helt klart underbart<3 märks att det finns många sjukt duktiga droid-användare här

16. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Du kan även installera gingerbread-temat

Sent from my E10i using Tapatalk

17. wewill

wewill Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

är det snyggt? vill helst ha så custom det bara går :)

18. wewill

wewill Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

men är framförallt intresserad av varför jag inte har några apps i market, vill ju fylla på med mer spel! och vill ha unblock me om det går att ha på x10 mini pro

19. Richi

Richi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Varsågod :) Det är många duktiga hjälpsamma androids användare här så du har kommit till rätt plats. ;)

20. Borglin

Borglin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Du ska nog vänta med root så du lär känna mobilen som den är. Sen efter någon vecka kan du ju tänka på om du ens behöver roota osv. Själv tycker jag mobilen blir mer "osäker" efter root, har haft en del problem själv.