Hur sorterar man ikoner/program

Diskussion i 'Allmänt' startad av VresiBerba, 4 jun 2011.

1. VresiBerba

VresiBerba Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Efter att jag har tagit bort en massa apps från frugans Galaxy S1 så är det en massa tomma rutor på varje skärm under 'program'. Hur sorterar man appsen så de hamnar i ordning, och finns det något sätt att sortera efter antingen namn eller datum för installation?

2. Hephalonia

Hephalonia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bumpidump, har samma problem med S2:an. Dessutom är det så fint ordnat att om man försöker lägga t.ex. alla spel i en mapp så flyttas dom ut så fort dom uppdateras. :'/ Måste man sitta och dra alla apps manuellt och sätta dom där man vill ha dom? I "Listvy" så sorteras dom ju upp så fint i bokstavsordning så det kan väl knappast vara en omöjlighet att ordna kaoset i ikonvyn automatiskt? :/

3. V1P3R

V1P3R Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tror tyvärr att det är så att du måste flytta de manuellt. :/

Hephalonia gillar detta.
  4. VresiBerba

VresiBerba Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men... det skulle ju vara helt sinnessjukt o_O Det måste väl finnas ett sätt att sortera ikoner på ett såpass nytt och modernt operativsystem. Det kunde ju man till och med göra på den första versionen av Amiga OS från 1985, 26 år sedan!

5. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Antar att detta bara gäller en viss typ av appdrawer-layout i Touchwiz?
    För som svar på VresiBerbas post ovan kan jag meddela att Androids standardlauncher (liksom de allra flesta alternativa launchers) gör detta automatiskt...