Hur spara röstmeddelanden från röstbrevlådan?

Diskussion i 'Allmänt' startad av MrM3, 21 aug 2013.

1. MrM3

MrM3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej,

Har kollat runt på google och app store i mobilen efter lite olika appar som kan spela in meddelanden från ens röstbrevlåda och sedan spara dessa separat på t.ex. minneskortet. Problemet är bara att apparna jag kan hitta är begränsade dels till olika telefoner och sedan till att spela in aktiva samtal snarare än sparade röstmeddelanden.

Hoppas ngn kan hjälpa mig med att hitta ngn lösning på mitt problem. All hjälp uppskattas.

Glömde säga att jag har 3 som operatör och en sony xperia s och android version 4.1.2.

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Röstbrevlådan är en tjänst som operatören sköter. Så ur telefonens synvinkel är det ingen skillnad på sådana samtal och vanliga. Dvs det är den vanliga inspelningsproblematiken du råkar ut för, som ju är ett stående klagomål på Android. Rätta mig gärna om jag har fel.

3. MrM3

MrM3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det du menar är alltså att man inte behöver leta efter appar just specifikt för meddelanden för röstbrevlådan, utan man kan använda standardappar som spelar in telefonsamtal till att spela in meddelanden för röstbrevlådan också?

Om så är fallet, finns det några appar som ni kan rekommendera för min telefon?

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Precis.

Det får någon annan svara på. Men har du tittat i delforumet för din telefon om det kanske redan står något där?