Fråga: Hur ställa om tangentbordslayouten i JB (4.1.2)?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Bo_B, 8 feb 2013.

1. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Min telefon är inställd på engelska (har alltid haft det på mina PC och telefoner).
    Men innan jag uppgraderade idag till JB så hade jag svenskt tangentbord, det gick att ställa in i ICS.
    Men hur jag än letar i inställningarna för JB så hittar jag inte hur det skall ändras här. :(
    Jag behöver såklart åäö på tangentbordet för att kunna skriva svenska....
    just nu ser det ut som på bilden.
    Nån som vet hur man gör?

Bifogade filer:

2. Ruotria

Ruotria Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8
    Om du kollar längst ned till vänster så har du ju 123, till höger om den så finns ju inställningshjulet, klicka på den så kommer du upp till en inställningsmeny, Där kan du sedan se Inmatningsspråk, klicka där så kommer du upp till listan med olika språk. Svenska bör då finnas där;)

3. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Det finns bortåt 30 eller så och engelska och svenska är förbockade båda två.
    Men det finns ingen angivelse om vilken som skall gälla nu...
    Se bild där jag klippt ihop två avsnitt eftersom den är så hög. Det finns bockar enbart på dessa två. Men i alla fall är det engelskt tangentbord som dyker upp...
    I ICS så kunde man växla mellan de två tangentborden men jag ser inte hur nu.

Bifogade filer:

4. GurraP

GurraP Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du tittar på tangetbordet. Står där exempelvis "English" på space bar:en?
    Tryck och håll på space bar:en och bläddra till höger/vänster för att växla språk.

5. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

När jag tryckte in (långtryck) på spacebar så hände inget annat än att en space skrevs in i dokumentet...
    Tydligen skall man slida sitt finger över knappen så dyker en valdialog upp.