Hur ställer man S23 Ultra så att den ringer dolt?

Diskussion i 'Galaxy S23 Ultra' startad av GATUPLAN, 2 dec 2023.

1. GATUPLAN

GATUPLAN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Hej
    Jag lyckas inte hitta inställningar så att mitt nummer inte visas när man ringer från min telefon?
    Jobbar natt som OV och ibland lånar man sin telefon till någon som behöver ringa (mitt i natten) och eftersom det är inget folk jag inte känner så vill jag inte att mitt nummer visas. Tidigare har jag haft S10 och då gjorde jag det i samtalsinställningar och det var enkelt ställa till "dolj/visa"...

Hur gör jag det med S23 Ultra???

Tack i förhand

2. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 174
    I telefonappen trycker du på de tre prickarna överst till höger och väljer inställningar, Kompletterande tjänster, där hittar du Visa ditt uppringar-id.

3. Rajje86

Rajje86 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Samtalsinställningar sen Kompletterande tjänster och visa ditt uppringnings id?

4. Snoddas10

Snoddas10 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy 23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy 23 Ultra
    Ja,ställ in den på aldrig,då får du dolt nummer.Men - Då kan ingen se att det är du som ringer,inte dina kontakter i adressboken heller.Blir som typ hemligt nummer.

5. helevorn

helevorn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Telia, Tele2 FTG
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2 FTG
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Skriv in #31# innan telenummret. Då behöver du inte in i inställningarna och böka alls.

6. GATUPLAN

GATUPLAN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

TACK TACK
    Jag fixar det. Kommer att ha det på dolt enbart när jag lånar ut min lur till någon. Ibland tycker man synd om folk som måste ringa ett samtal och jag vill inte bli uppringd sedan av någon "du har ringt från detta nummer mitt i natten" etc.
    Sedan vill jag inte själv ringa dolt till kollegor och bekanta. Många svarar inte ens på hämligt nummer. Känns lite oartigt.

Men så klart när det inträffar att jag låter någon ringa från min telefon så är det PERFEKT att ställa in det på dolt.

TACK FÖR HJÄLPEN

Last edited: 3 dec 2023
  7. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 174
    Jag tror att det borde funka att du skriver in *31# före alla nummer du har i telefonboken (som du vill att ditt nummer ska visas för) så ska du kunna ha dolt nummer alltid påslaget i mobilen...