Hur stänga av start av Google Now/Search via svepning från knapparna?

Diskussion i 'Allmänt' startad av mikma, 28 aug 2012.

1. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Har nyligen uppdaterat från 4.0.4 till 4.1.1, och en sak jag irriterar mig på är att det i landskapsläge går det inte att svepa med fingret längre för att byta mellan flikar. När man sveper från höger så aktiveras nämligen Google Now/Search eller vad det heter. Jag skulle vilja stänga av det, alternativt att det bara startas om man sveper till cirkeln med google som visas, eller att det bara startas när man håller fingret stilla på hemknappen en längre tid. Som det är nu aktiveras alltså Google Now/Search direkt om man sveper från höger. Hur löses det utan att byta rom?

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Beror inte det på att du råkar klicka på en av knapparna? Dvs. det är inte själva svepningen som orsakar det. Om så är fallet så kan en lite annorlunda svepning hjälpa. Svep längre ner eller längre upp så att du inte trycker på den knapp som aktiverar Google Now.

Jag har inte Galaxy Nexus så jag kan inte testa hur det funkar.

3. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Ja, svepningen måste börja i knapparna eftersom knapparna tar upp hela kortsidan vid landskapsläge. Men så länge man inte lyfter fingret när det är på knappen så ska knappens funktion inte utföras. Så var det iaf i 4.0.4, men i 4.1.1 så startas Google Search med en svepning.