Precis som det antytts i de andra svaren här, så finns det ingen större poäng i att stänga appar. Den största poängen med detta är om ett spel verkar ha fastnat - Då kan det hjälpa att trycka på hemknappen och sedan "döda" spelet så att det startas om helt från början och inte bara från senaste instans när man startar det igen.
Android är, eller borde vara, bra på att kontrollera och prioritera hur appar körs. Så se till att inte hänga upp dig på saker som ledigt RAM och så. Ledigt RAM är outnyttjat RAM och Android slänger själv ut det onödigaste från RAMen när du behöver mer utrymme.
Listan med senast använda appar i Android har inget att göra med vilka appar som är igång. Appar som "dras bort" från listan stängs visserligen, men att de finns med i listan betyder inte att de är öppna. Listans främsta syfte är att göra det enkelt för dig att växla mellan de senast använda apparna (som Alt+Tab i Windows) och har ett litet sekondärt syfte i att låta sig stänga av appar om du nu tvunget måste blanda dig i Androids app- och minneskontroll. Så se till att inte höra ännu mer om task killers
För övrigt borde denna tråd flyttas till One S-forumet eftersom frågorna är så specifika för just den telefonen.
Jag är inte säker på hur webläsaren i One S ser ut, men om det är som i min Sensation, så nyp-zoomar du ut från en max utzoomad hemsida för att komma till läget som visar alla öppna flikar. Se till att inte ha fler flikar igång än du behöver. I annat fall tror jag att webläsaren kommer kräva orimligt mycket RAM, vilket hjälper till att sega ner resten av telefonen.
Click to expand...