Fråga: Hur stor är risken för fuktskada?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av BMarkusK, 21 jul 2013.

1. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Jag spillde vitt vin över tjejens Nexus 4. När vi torkat av den och kollade om något hänt med den så visade det sig att micen och högtalaren bak inte ville fungera. Så vi stängde av den och jag blåste försiktigt på den med en hårtork och la den sen i ett paket med ris över natten. Nu några timmar senare så verkar allt fungera igen.

Nu till min fråga. Vad bör vi göra härnäst? Ska vi bara använda den som vanligt och vara tacksamma för att den fungerar eller bör man kolla upp om den blivit fuktskadad? Tänkte ifall något kan börja ärga och den kanske fungerar sämre i framtiden? Hur stor är risken?

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Fuktskador är något som dyker upp fruktansvärt lätt på mobiler, just utlösarna i mobilen dvs det räcker oftast att andas lite lätt inära ett uttag eller om du är ute i dimma, ångan från duschen osv.. då har du garanterat ett utslag på fuktindikatorerna.

Att kolla om den är fuktskadad är eg ganska onödigt för om den skulle vara det får du den inte lagad iaf. Var glad att den funkar och skulle den lägga av så... köp en ny :(

BMarkusK gillar detta.
  3. gute88

gute88 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Härligt att det löste sig! Men som föregående talare så är det ju inget som täcks av garanti och oftast överdrivet dyrt att fixa. Kör på och hoppas den lever vidare!

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

BMarkusK gillar detta.
  4. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 961
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Glöm för allt i världen inte att göra backup på t.ex. foton ifall den skulle lägga av. Kanske synka med någon molntjänst som t.ex. dropbox eller liknande. Viktigast är att det görs automatiskt så man slipper stå där om den lägger av och det enda nya fotot på den nyfödda försvinner...

Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4 Beta

Aodh, BMarkusK och gute88 gillar detta.