hur synkar man sina kontakter med sitt google account?

Diskussion i 'Magic' startad av Habballa, 29 dec 2009.

1. Habballa

Habballa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fått en väldig massa google-mail kontakter på mobilen, men när jag tittar i gmail-> kontakter så hittar jag inte folket som jag har på telefonen. Behöver jag göra något speciellt för att de ska hamna där?

Frågar för att jag behöver roota den och inte vill lägga till alla igen :P
    har en HTC magic med "HTC" på baksidan.

Last edited: 29 dec 2009
  2. Alerion

Alerion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab (1:a gen)
    ROM:
    Cyanogenmod
    Mina kontakter synkar automatiskt åt båda hållen utan att jag gör något särskilt. Kolla
    under Settings > Data synchronisation att du har alla boxar itickade där, (background data, Auto-sync samt Gmail, calendar och Contacts)

Du kan prova slå av och på auto-sync så borde den "forcera" en synk direkt.

3. Habballa

Habballa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej, där står det faktiskt att den har synkat.. men när jag går in i google account grejen så syns ändå inte kontakterna! Jag kanske letar på fel ställe?

4. Rufio

Rufio Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade själv samma problem, jag använde en App som heter ContactSync som konverterar alla kontakter till Google-kontakter. Sedan synkas detta mot ditt google-konto. Dubbelkolla att alla kontakter överförts till kontot bara innan du rootar den ;)

Jag glömde kolla det, men som tur var tog jag nandroid-backup så jag fick gå tillbaka och låta den synka färdigt.

Det justa med att ha kontakterna på googlekontot är att du därifrån kan exportera kontakterna till outlook om man nu skulle få för sej att byta bort från ANdroid... men ingen är väl så dum? :P

5. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Obs, man bör tänka dig för innan man använder ContactSync om man har en Hero, se https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=45324&highlight=ContactSync#post45324

6. Rufio

Rufio Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jo, jag vet, men jag brukar själv sno tips även från andra delforum än "mitt egna" delforum Hero. Jag använder mig främst av "Nya inlägg" och snappar upp saker både här och där. Är man sedan inte uppmärksam kan det i undantagsfall bli lite tokigt. För även om mycket ändå är generellt för Android så finns det vissa saker/program som fungerar utmärkt för vissa modeller och inte alls bra på andra.

8. robocik

robocik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

om man har windows, kan man synka contacter med outlook, sedan finns ett prog som google har släpt som synkar outlook kontakter med gmail kontot.