Hur synkar man ZTE Blade till en annan mobil?

Diskussion i 'Blade' startad av Star, 12 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag har en ZTE Blade mobil och jag har köpt nyligen en ny mobil Samsung Galaxy Splus. När jag provade sätta in Sim-kortet, SD-kortet till den nya mobilen så försvann alla mina filer såsom bilder,sms, kontakter etc. Min fråga hur ska jag överföra mina saker från ZTE Blade till min nya mobil? Eller behöver jag synka och hur synkar man då? Jag vet inte hur man synkar, ska jag vara ärligt. Jag har inte heller något USB till min ZTE BLade. Någon som kan hjälpa? Jag har precis lagt fram SD-kortet, SIm-kortet till ZTE BLade mobilen och alla mina filer är kvar där.

En till sak, när jag provade sätta på SD-kortet till min nya mobil och när man går in på minneskort - SD-kort (där man kollar på hur mkt minne man har kvar på mobilen och SD-kort) så står det "Ej tillgänglig" för just SD-kortet. Jag antar att mobilen kan inte läsa min SD-kort? Denna SD-kort har jag använd från min Blade mobilen. Vore kul om ni kunde hjälpa mig, tack så mycket.

2. frank

frank Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Använd ditt Googlekonto för kontakter/mail och allt annat som går att knyta till google. SMS kan du glömma om du inte använder en app för det. Dina bilder finns garanterat kvar på sdkortet. Men behöver du göra tre trådar?
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=67756

3. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Fortsätt i din andra tråd istället.

Tråd låst.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.