Hur ta backup på hela SD-kortet?

Diskussion i 'Allmänt' startad av lono, 7 maj 2011.

1. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Har bara ett SD-kort tillgängligt nu, och det sitter i min brukstelefon. Men ville testa köra Honeycomb i min Nook Color från ett SD-kort, så ville tillfälligt testa med det kortet jag har. Men måste radera all data på det kortet jag använder så hur gör man backup på hela kortet(så att jag kan återställa den och stoppa tillbaks den i min telefon sen)? Är det bara att köra copy paste i windows på hela kortet till en annan mapp, eller måsta man köra något slags backup-program?
    Tackar på förhand!

2. Pain

Pain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Radera all data, var har du fått det ifrån?
    Ta bort lite bilder/filmer så du får omkring 100 mb ledigt, vilket är ungefär hur stor en nandroid blir beroende på hur mkt data som ska sparas.

Kör över nandroid-backupen på datorn o lägg över ROM'en du ska flasha som borde få plats på utrymmet backupen tog. Flasha o kör.

Annars är det bara att copy/pasta över all data från kortet till en mapp förslagsvis på datorn. Har du A2SD med ext2/3 får du i recovery exportera alla appar till kortet, föra över till datorn o när du ska återställa importera från recoveryn.

Men enklast är väl ändå att köpa ett nytt SD-kort. Kostar inte många kronor o alltid bra att ha :)

3. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Rätt säker på att all data raderas om du ska formatera om SD-kortet till en bootable(ska köra ROMen från sd-kortet, inte interna minnet). :)

Visst, SD-kort är inte dyra, men är lite si och så med vilka SD-kort man kan boota ifrån, har ej att göra med klassen på kortet utan något med small block random times(fråga mig inte...) så svårt att i förväg veta vilket SDkort som det går att boota ifrån. Så ist för att köra rysk roulette på olika kort, så skulle jag vilja testa om det jag har funkar först och sen beställa likadant.
    Samt att jag vill testa honeycomb i helgen och inte vänta på posten. :)

Men går det inte bara ta en kopia på hela kortet ist för att hålla på med recovery? Kopiera hela kortet. Formatera det till bootable och testa HC från SD, sen formatera tillbaks det till vanligt SD, och kopiera över hela mappen igen?