Hur ta bort t.ex. twitter.apk?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av tobias.andersson, 25 aug 2010.

1. tobias.andersson

tobias.andersson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur tar man bort twitter och facebook.apk? Jag har testat att avinstallera det med Titanium (är rootad) men apparna kommer automatiskt tillbaka och finns kvar i app-listan. Vet någon hur man gör?

2. spunken

spunken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

japp..
    De måste raderas i systemmappen, (/system/app/Twitter.apk)
    och det kan man inte göra när telefonen är startad och bootad...

Det man kan göra är att starta telefonen, och använda sig av "rommanager" och starta om i recoverymode, (alltså deras recoverymode)
    välja mount "/system"

sen får man använda sig av adb, det finns ju med i r6 rootkitet, heter ju adb-linux, adb-mac eller adb-windows beroende på vilken version man använder.

då skriver du tex. adb-linux shell
    då hamnar man i ett terminalläge på telefonen så går man fram då till /system/app/
    där kan du radera *Twitt* då försvinner även widgets å det.
    MEN!! gör backup på hela rommen först, fuckar du upp det här, så startar inte telefonen igen, klart det går att fixa men trixa med det här blir lurigt att återställa om man inte vet vad man pysslar med..

Detta skall inte ses som en hel guide, utan bara en snabb vägledning, det finns en del färdiga guider/trådar om detta hur ADB kommandot fungerar..

Last edited: 25 aug 2010
  3. CJ954RR

CJ954RR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER