Fråga: Hur tar jag ut minneskortet?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av macooo, 22 feb 2012.

1. macooo

macooo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Vet inte om jag har fått det hela rätt nu. Jag tror att minneskortet på min samsung galaxy 2 sitter till vänster ovanför batteriet där det står micro s. Sedan tror jag att man ska trycka på det för att det ska klicka till och sedan kunnas ta ut. Nu fungerar inte detta på min mobil tyvärr och den ska iväg på service så jag kan tyvärr inte ta ut bilderna i den. Har jag fel om var minneskortet sitter och isåfall, var sitter det och hur tar jag ut det? Annars får jag säga adjö till alla mina tagna bilder. Om man ändå hade en iphone med iCloud :s

2. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Du ser väl om det sitter ett minneskort där eller inte? Men som standard så sparas väl bilderna på det interna minnet ändå... Sen är det bara att koppla in mobilen till datorn med usb kabeln och kopiera alla bilder.

Men klarar man inte ens av det så kanske du ska skaffa en ifån ändå, fast man får typ 512 mb eller något och sen får du pynta multum för mer utrymme...

macooo gillar detta.
  3. macooo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ingen tanke att börja bråka med dig. Jag är mest besviken på att en del nytagna bilder som jag inte har hunnit spara på disk tyvärr kanske inte går att räddas. Nej jag kan tyvärr inte koppla in mobilen via USB och få det att funka då mobilen är trasig.

4. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Kanske du kan be verkstaden rädda bilderna om det är möjligt? De vill kanske ha en slant för besväret, men om det är bilder som man är rädd om kan det ju vara värt det...

Mitt kort åker ut om jag trycker det uppåt, men kan ta ut det utan att göra det med...

5. Ampakin

Ampakin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Kies air som finns i telefonen fixar biffen - förutsatt att den startar då förstås..

@Facit - Jag uppfattade det som om han bad om hjälp och inte om en dumförklaring men jag läste kanske fel??

Nagarebozhi gillar detta.
  6. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Om man inte ens kan se om det sitter ett minneskort i mobilen (ett minneskort som han måste satt i själv eftersom det levereras utan) eller inte så tror jag inte att någon slags skriven hjälp skulle fungera ändå eftersom personen då inte kan ha fungerande ögon. Det är ingen dumförklaring, det är fakta. Eller tycker du annorlunda?

Sen vet jag inte vad han ska med kortet till då mobilen per automatik sparar bilder på det interna minnet.

7. macooo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså, problemet är att jag inte alls får igång mobilen, och jag antar att funktionerna inte fungerar utan att jag har den igång. Aja det är inte hela världen att bilderna är borta, tackar så mycket för eran hjälp!

8. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Du trycker det inåt, inte uppåt. Så inte någon stackare försöker bända loss kortet... Men som du säger så går det att dra loss ändå.

9. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Annars är ett tips att skaffa Google+ appen, den har en funktion som laddar upp alla bilder antingen direkt när du tagit dem eller när du har wifi eller när du har wifi och mobilen laddas. Mycket smidigt.

10. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Eftersom att jag ifrågasätter din extremt hjälpsamma ton så tycker jag nog annorlunda - ja. Jag kan hålla med dig om det är jävligt otekniskt men att dra slutsatser om vad personen har för förutsättningar för förståelse är lite väl "high and mighty" för min smak.

11. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Går telefonen att starta?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

12. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Gissa.

x10_minipro gillar detta.
  13. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Aha, oj. Se vad man kan missa.
    Varför allt tjaffs (stavning?) om hans problem ändå inte går att lösa?
    Visst kanske han vill få ut minneskortet ändå (?) men bilderna är väl sparade på internera lagringen.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

14. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Trevlig ton de va i denna tråden. Tur jag inte är moderator, kan lova att tempbans hade delats ut isf. Skärpning för fan. Går de inte va trevlig så säg inget alls.

Last edited: 22 feb 2012
    Mogur, Bmsone, x10_minipro och 1 annan gillar detta.
  15. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du får tillbaka samma mobil efter lagningen så borde bilderna finnas kvar, då jag aldrig varit med om att de rensar det interna lagringsminnet utan endast rom minnet och minnet för apparna.

Ett tips för att lätt lagra sina mobilbilder är att du skaffar augarsync där du får 5gb (5,5 om du använder min länk i signaturen). Den appen kan ladda upp bilder och filmer från din mobil och du kan ställa in den på att endast göra det när du laddar telefonen och är ansluten till wifi tex :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

16. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Tycker att sådana cloud funktioner kan vara verkliga räddare i nöden.
    Jag använder dropbox till samma sak, deras senaste beta har stöd för det och det fungerar finfint. (Visst, inte samma storlek på cloud, men eftersom att många verkar redan vara igång på dropbox så är det lite lagom jobbigt att byta.)

17. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Själv kör jag båda men gillar SugarSync lite mer. Med det kan man ställa in vilka mappar som ska synkas med vilka datorer/molnet på respektive dator man har till sitt konto. Funkar tex alldeles utmärkt att säga att dropbox mappen ska synkas även via sugarsync..inte för att det finns ett behov av det.

Det jag ville få fram var mer att de fungerar perfekt som ett komplement till varandra :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

18. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Samsung håller väl på och lirar med ett eget "s-cloud", hade varit trevligt om vi också hade fått tillgång till det när det släpps ;)

19. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Läser inte folk manualer längre? Står klart och tydligt var minneskortet finns och hur man får ut det på sidan 15 & 16.http://downloadcenter.samsung.com/c...pen_Gingerbread_Swe_Rev.1.3_111212_Screen.pdf

"Spärren" är mekanisk så det har ingen alls betydelse. //edit[ignorera detta]

20. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Han syftade nog på våra förslag om kies air och överföring via usb, får han inte igång telefonen så funkar det ju inte...