Tänkte testa om det finns vettiga alternativ till Spotify så har installerat Amazon, Qobuz, Apple music, Tidal samt öppnat YT som jag hittills aldrig brytt mig om.
Svaret var att de flesta är ok, flera har bättre ljud än Spotify men samtliga har sämre gränssnitt och ingen är i närheten av Spotify connect.
Men det jag tänkte gnälla på är Apple Music. 2024 är det så efterblivet att jag inte kan logga in på hantera ditt Apple id på Android eller Windows. Man får först ett mejl med verifingskod, därefter anger man mobilnummer och får ny verifiering via sms (redan här är processen tragisk) och därefter får man en sida med knappen Fortsätt. En stor grön knapp och klickar man på den händer absolut ingenting.
På Apple music for artists är de åtminstone ärliga. Där får man ett meddelande om man använder en Android att man kan bara komma åt tjänsten om man nedgradera till iOS . Dvs har man som jag distribuerat musik till flera streamingtjänster kan jag inte redigera min artistsida med mindre än att skaffa en medioker mobil enbart för det....
Har i många år undvikit Appleprodukter då min erfarenhet är att det alltid är en massa krångel och den uppfattningen har inte försvagats av detta teknikdebacle.
Last edited: 10 sept 2024