Hur tighta är era Transformers?

Diskussion i 'ASUS' startad av Defeat, 2 okt 2011.

1. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tja har precis köpt en transformet,.och det första jag märker är att baksidan inte sitter fast helt i ena kanten, den går att trycka in vädligt lätt och knakar så fort man rör den, känns konstigt då den sitter fast riktigt på alla andra ställen.

Sen glappar plattan i tangentbordet. Den glappar med 1-1.5cm i stället, så när man har fällt ned skärmen över tangentbordet så kan man öppna den 1-1.5cm enkelt utan att själva gångjärnen rör sig.

Det jag undrar är om era också är så här eller om jag ska byta ut den? Älskar den i övrigt

2. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det där låter riktigt illa, är du säker på att du monterat den rätt?

3. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Haha ja då! Men när ni har fällt ned skärmen över tangentbortet, hur mycket kan ni lyfta skärmen då utan att gångjärnet rör sig? Hur mycket kan ni vicka på skärmen alltså utan att gångjärnet rör sig, hur stort är glappet?

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

4. pennan

pennan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inget glapp på min. Det måste vara något fel på ditt keyboard.

5. Swesnow

Swesnow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Det är samma sak för mig så jag tror att det ska vara vanligt. Jag har även hört från flera andra personer att de har de här problemen så det borde inte vara något ovanligt. Som jag har förstått det så är saken på vänster stället där man sätter sitt SIM-kort i 3G modellen. Antagligen hittade inte ASUS något att sätta där för oss med wi-fi modellen. Att den inte alltid går att stänga beror antagligen på hur konstrukturen för att man "sätter fast" plattan är gjord. Inte riktigt något man kan göra något åt.

6. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Som swesnow sa är glappet på plattan ett känt problem som du får lära dig att leva med helt enkelt :P Och jag kan inte svara på det med dockan då jag inte äger någon ;)

7. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Jag har tappat min platta en gång och efter det fick jag ett liknande problem med att plasten på baksidan glappar och knakar mot aluminiumramen på ena sidan. Men detta har jag ju förvållat själv genom att tappa plattan. Om den glappar sådär redan när man köpte plattan, borde man få byta ut den.

Fästanordningen för plattan i dockan kniper ju inte plattan helt tätt (kanske bland annat för att det ska vara lättare att föra i plattan utan att repa den mot fästet). Därför kommer ju inte plattan i dockan, i stängt läge, vara lika fast sluten som en laptop med magneter eller krokar som håller den stängd. Om man, när man stängt transformern, tar tag i fästet och vrider gånggärnet lite till, kan man åtminstone få den att hålla sig lite mer stängd. Men lite kan man ju få den att gapa ändå, utan att gångjärnet vrids.

8. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Att den glappar för att inte repa skärmen köper jag ej, då fästet har en mjuk beläggning just för detta. Men när ni har skärmen uppe så kan ni alltså ta tag i skärmen och vicka på den 1-1.5cm, utan att själva fästet hänger med?

Tycker det är lite störande, speciellt när man ska flytta på plattan lite snabbt utan att stänga den, då slår plattan fram och till baka i fästet, känns lite budget ...

Men det med att baksidan glappar gäller för alla? Vänster sida är det för mig, knakar rätt jobbigt...

9. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Min glappar inget. Snarare tvärt om, man måste har rätt vinkel på plattan annars går den inte i. Kan du inte testa att klämma ihop fästet lite?

10. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har inget glapp i själva tableten, men fästet i dockan kan glappa lite när man fäller upp skärmen, alltså i själva momentet. Själva låset är tajt. Det kom ganska fort efter att den var ny tycker jag.

11. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag var inne på netonnet och bytte ut den, och den nya glappar inte baksidan alls på! Dock glappar fortfarande dockan lite, antar att det ska vara så!

Hade tur, såg att netonnet sänkt priset 200kr plus att de skickar med ett 16gb minneskort (billigt skitkort trodde jag först). Dock hade de bara transformer som fyndvara för 4390 kr inne, jaja "jag struntar väl i minneskortet" tänkte jag, sparar trotts allt 600kr. Frågade ändå om minneskortet följde med även fyndvaran, visst gjorde de det! Vet inte om han gav mig fel minneskort kanske, för det var ett 16 gb klass 10 kort för 500kr:)

Så nu fick jag en platta som inte glappar för 600kr mindre inklusive ett minneskort för 500kr, sparade sammanlagt 1100kr, ibland har man tur!:)

Men som sagt ni som har en baksida som glappar, så ska det ej vara!

12. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

lottobarn :P

13. jollelund

jollelund Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Jag köpte en Transformer nu i veckan och hade samma problem som dig med löst bakstycke. Sen märkte jag även att på samma ställe fast på framsidan var skärmen lös.

Men det värsta av allt var att när jag hade igång en app med tydliga konturer och starka färger, som tex wordfeud, och jag stängde ner appen så såg jag fortfarande bilden i bakgrunden en bra stund efteråt. Ingen som haft samma problem?

Jag gick iaf tillbaka med plattan till netonnet idag och fick pengarna tillbaka. Vet inte riktigt vad man ska göra nu, jag vill ju gärna att ryktena stämmer om att TF2:an är runt hörnet och isf vänta in den. Frågan är bara hur länge man får vänta...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

14. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tror jag ska lämna tillbaka min kanske, man ska ju alltid köpa saker precis när den nya generationen kommit, så att grekerna inte blir gamla direkt.

Speciellt efter som proverna inte sjunker, transformer kostar ju lika mycket nu som när den kom.. att kåpa transformer till nypris NU när tvåan kommer snart är ju dumt, eftersom 1an sjunker i pris snart och då känner man sig lurad:)

Nu fick jag lin billigare så jag vet inte hur jag ska göra, förnuftet säger att jag ska lämna tillbaka och köpa tvåan om någon vecka, men nu har jag vant mig vid en surfplatta:P