Fråga: Hur upplever ni mottagningen?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av christian-h, 2 jun 2012.

1. christian-h

christian-h Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hej!

Jag överväger starkt att inhandla en s3 inom kort, men hur upplever ni täckningen överlag? Jag har haft s2 tidigare och där var mottagningen/täckningen riktigt dålig och att surfa flöt inte på alltför smidigt. Samma sak med den galaxy nexus jag hade och flickvännens mormor har enorma problem med sin s2 lte. Jag vill även minnas att noten har haft problem med detta.

Att inte kunna surfa fullt ut skulle vara väldigt trist, så hur upplever ni det hela?

Jag har just nu en sony xperia s och den har täckning överallt, men gula fläckar, död pixel och bortskavd färg.:eek:

2. manutd

manutd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54
    Platta:
    Ipad
    ROM:
    Stock

Jag har just övergått från Xperia S -> S3 och surfningen blev så mycket roligare på s3:an.

Bor i "skogarna" om man man säger så och kör med halebop 3g.
    Har full täckning så gott som jämt och surfandet går så mycket snabbare nu jämfört med SGSII samt min Xperia S.

SGSII upplevde jag som relativt slö när det kom till surfande. Ofta när jag laddade någon sida så tappade telefonen 2-3 pinnar i mottagning, nu tappar den ingenting vad jag märkt. Sidor laddar på 3-5 sek som mest lite beroende på sida/innehåll.

Nu är det väll så att mottagningen varierar beroende på leverantör och var i landet man befinner sig. Men då jag kör samma abb/leverantör nu som tidigare så tycker jag helt klart att SGSIII har bättre mottagning/snabbare surf. :)

3. christian-h

christian-h Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det låter bra. Tack för svaret.:)

4. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tycker att det surfern är jätte snabb samt att teckningen är mycket bra. Hade en iPhone 4s inna och tycker att s3:an är mycket snabbare vad gäller surfen samt att jag har mycket bättre täckning. Det ända stället där jag inte har någon vidare täckning är på universitetet men det är nåt med de husen då ingen har speciellt bra teckning oavsett mobil samt operatör.

5. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    477

MINA ENHETER

Har/har haft 2 st s2or. Inte ägt en mobil med bättre täckning än den!! Dock så har jag nu bytt till annan operatör iom s3an, så kan inte säga något om mottagningen, förutom att wi-Fi mottagaren är RIKTIGT stark.