Hur välja var man kan vill lagra filer

Diskussion i 'Allmänt' startad av Olaa, 7 feb 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Olaa

Olaa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Är en glad ägare till Galaxy Note N3020 10.1.
    Planen är att använda den flitigt i mitt arbete som konstruktör.
    Det jag upplever är att jag hela tiden inte får upp något ordentligt val där jag
    vill lagra mitt skapade dokument.
    I vissa program som t.ex. scanner program finns i stor sett bara DropBox, vilket i sig är OK.
    Att kunna välja att lagra på mit SD-kort hade varit drömmen...

Vad gör jag för fel?
    Var hittar man några inställningar runt detta?
    Behöver jag någon ytterligare app?

Sist så fick jag först lagra den i dropbox i programmet för att sedan gå till en filhanterare och lägga över den till SD-kortet. Ska dett behöva att vara så krångligt.

Snälla Hjälp.

Mvh
    Ola A.

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det beror på appen. Vilka app är det du vill använda och bestämma var filer ska hamna?
    Många appar tillåter inte att du placerar filerna var som helst utan de läggs alltid i Internal Storage.
    Kolla vilka permissions som appen frågar efter. Om den efterfrågar WRITE_EXTERNAL_STORAGE så används troligtvis external storage för att spara användargenererade filer. Exakt vad som räknas som external storage på din device vet jag inte, men för de flesta nyare enheter så är det inte vad man tror att det är, dvs. det löstagbara SD-kortet.

3. Olaa

Olaa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm angående att spara

OK tack för svaret. Det verkar som om Plattor fortfarande kommer att vara leksaker, nöjesplattor utan att kunna göra något vettigt enkelt... ;-(
    Avvaktar tills flera pek PC med löstagbar skärm dyker upp. De kör med Windows vilket ger stöd för "vanligt" användande i förhållande till lagrong och filer.

Hur aktivt är detta forum igentligen?!

Mvh

Ola A.

4. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Allt handlar om appen. Själva plattan har allt man behöver för att man ska kunna arbeta. Att den inte gör exakt som du vill är en annan sak. Du kanske behöver arbeta lite annorlunda, hitta en annan app eller prata med utvecklarna om att lägga till vissa funktioner.

Hur så?
    Syftar du på antalet svar i den här tråden? Du beskrev inte vad du behöver göra (förutom att lagra ett dokument), svarade inte på min fråga och mitt svar räckte för att svara på din initiala fråga.

Börja med att beskriva vilka funktioner din app behöver. Det finns mängder med appar med väldigt varierande funktioner.
    Vilka funktioner är krav och vad är bra att ha? T.ex. att kunna lagra filer på minneskort borde väl inte vara ett krav utan en bra-att-ha-funktion eftersom andra lösningar fungerar alldeles utmärkt. Om det är ett krav så berätta gärna varför det är ett krav.

5. evening.beam

evening.beam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Ha ha, denna var skön. Ett rörigt och förvirrat inlägg som faktiskt får ett relevant svar inom en timme. Sedan håller man käften i fyra dagar och vräker sedan ur sig en massa gnäll istället för att förtydliga sin fråga....

Jag skulle nog vilja påstå att det var du som var seg och inte forumet. :-*

e7andy gillar detta.
  6. Olaa

Olaa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tittar man till antalet svar under en period på 4 dagar så är det bara en person som har svarat och förvisso gett mig ett vettigt svar... Andra mer aktiva forum så brukar det bli mera svar, vinklingar runt frågorna, men jag är kanske bortskämd...:eek:

Jag bevakar alltid med e-post och svarar ingen då så blir det ingen E-post... :P

Frågan är solklar...

Mvh

Ola A.

7. evening.beam

evening.beam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Vad vill du uppnå förutom att spela fånig?

Om en fråga har besvarats så finns det ingen anledning för andra att upprepa samma svar.

Om du inte fått det svar du önskar så beror det sannolikt inte på att du är felfri, utan det finns anledningar att omformulera sin fråga. Spydiga kommentarer ger ingen hjälp.

Sluta tramsa nu om du vill ha feedback. Annars så blir det så att alla ignorerar dig, även om detta är ett väldigt aktivt forum.

För övrigt undrar jag över poängen med att väcka upp en nio månader gammal tråd med nytt trams.

8. AKERSKUUUG

AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Låser tråden innan den spårar ur helt. TS kan kontakta mig i PM om denne har något vettigt att tillföra tråden.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.