Hur väljer man default audio player?

Diskussion i 'Allmänt' startad av JeppeJ, 4 jun 2010.

1. JeppeJ

JeppeJ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har en HTC Desire som jag kopplat samman med ett SE HBH-DS205 Bluetooth headset. Det hela fungerar utmärkt och jag kan både ta emot samtal, lyssna på musik och styra musikspelaren med headsetet.

Mitt problem ligger i det sista: Styra musikspelaren. Eftersom jag har flera musikspelare (HTC:s musikspelare, Spotify och Doubletwist) så kan jag givitvis bara styra en. Det verkar dock som de olika programmen har någonslags prio: Spotify går före HTC:s och Doubletwist går före Spotify. Har jag Doubletwist installerat är det alltså det som startar om jag trycker play på headsetet. Tar jag bort Doubletwist är det istället Spotify som startar o.s.v.

Jag undrar därför om det går att ställa in vilken spelare som ska styras av headsetet? Samtliga tre spelare kan nämligen köra ut ljud genom headsetet (samtidigt) vilket leder till det störiga problemet att om jag lyssnar på spotify och trycker på paus, istället startar Doubletwist och får ett enda mishmash...

Något tips?

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Kolla i apparnas inställningar om du kan bocka ur så att de inte styrs av headsetet. Det är trist att behöva rota i flera appars inställningar för att styra rätt spelare, men beroende på vilka spelare man använder kan man ha sån tur att det räcker med att se till att alla musikspelare utom en är avstängda, så styrs bara den som är på.

3. JeppeJ

JeppeJ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kan tyvärr inte se att någon av de tre apparna har någon inställning för bluetooth headset... Finns det inget i själva Android OS:et som styr detta?

4. jont3

jont3 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du löst problemet? Måste finnas någon inställning men hittar inget. Appen Google listen styrs av mitt headset men vill att default spelaren skall styras.