Hur vet jag om den är debrandad?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Davil, 24 jun 2010.

1. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag fick precis tillbaka frugans X10:a ifrån upplåsning/debrandning då den var låst till TRE.

Upplåst är telefonen men jag är osäker på om dom missat att debranda den eftersom jag hittar följande bland programmen : 3Mobil-TV och 3navigator

Det är väl sådant som skall vara borta efter en debranding eller har jag missuppfattat detta?

Förutom att 3-programmen försvinner,
    vad tjänar jag på om jag debrandar den enligt denna guide : http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=195467

tacksam för svar.

2. Leogbg

Leogbg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad jag har förstått så erbjuder sådana här företag två alternativ. Dels upplåsning men också debrandning. Det är alltså två helt olika saker och hör inte ihop. Om jag missuppfattar dig nu och du har betalt för dessa två tjänster så hör av dig till dem igen.

Om du måste fråga vad du tjänar på att använda den där guiden så råder jag dig till att inte göra det själv. Jag är inte själv kunnig på sådana här saker, jag kan inte heller hjälpa dig. Jag ser ingen fara med att 3-programmen finns kvar i min lur. Dock gissar jag på att reklam applikationerna försvinner i och med nästa uppdatering. Det är ändå störande.. det håller jag med dig om.

3. Leogbg

Leogbg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skulle personligen aldrig hålla på med sådant själv eftersom garantin ryker.

4. Aveyz

Aveyz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eller så ryker inte garantin när du debrandar. Om du låser upp den är det väl en sak..

När vi diskuterade detta sist så kom vill väl änna fram till att garantin var kvar? För det tar ju typ 20 minuter och "branda" tillbaka telefonen... eller har jag fel?

5. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Tack för era svar!

Jag betalade för både upplåsning och debrandning men dom glömde att debranda.

Jag har debrandat telefonen själv och det gick jättebra. Har blivit av med 3-programmen och har nu programversionen 1.0.21 istället för 1.0.14

Jag orkade inte skicka tillbaka den så frun blir utan telefon ytterligare 3 dagar.

Nu hoppas vi bara på att 2.1 släpps till X10 snart så frun kan köra Launcherpro beta mfl :)