Hur vet jag vad som är igång och inte bara vilande?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Meto, 10 maj 2010.

1. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej ;)

När jag använt Desiren ett tag och håller nere hem-knappen kan jag se senaste använda program. Är dom då fortfarande aktiva eller finns dom bara som smidigt tillgängliga att starta? Jag undrar för om jag har surfat på webläsaren och sen gör något annat vill jag väl att webläsaren ska avslutas för att inte ligga och tugga batteri.

Någon som vet hur det ligger till?

Mvh / Meto

2. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Dom 6 program du ser där är bara dom 6 senast startade. Inget säger om dom är igång eller inte.
    Använd en Task Manager om du vill se vad som är igång. Men dom flesta apps lägger sig i viloläge och käkar inte batteri. Det är bara uselt skrivna apps eller sånna som ska köras typ GPS eller musikapps som fortfarande körs.

3. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ok, det är väl det att det känns som det fortfarande är igång när det inte finns någon avsluta-knapp utan man backar alternativt trycker på hemknappen för att komma någon annanstans. Eller startar en ny app.

Tack för svaret! / Meto

4. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Den visar de sex senast använda apparna. Har inget att göra med om de gör något. I stort sett är det så att om du inte ser appen, dess GUI, så drar den inte batteri (med undantag för services och appar som registrerat olika broadcast receivers).