Fråga: Hur veta vad för modem jag ska ha?

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av Bokhylla2000, 30 jan 2014.

1. Bokhylla2000

Bokhylla2000 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hur vet jag vilket modem jag ska ha för en rom?
    Jag hade custom rom, carbonrom för 4.2.2 innan och igår fixade jag jamals Google Edition. Flashade då ett modem så det står I9505XXUEMJ5 när jag kollar i settings.

Nu använder jag carbonroms nightly för 4.4.2 och undrar vad för modem jag ska ha egentligen? Och om jag ska tillbaka till carbonrom 4.2.2 behöver jag flasha en äldre modem och hur vet jag vilken isåfall?

Är ny när det gäller android :)

2. Luddeethor

Luddeethor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om du inte har problem med mobildatan eller wifi behöver du inte bry dig alls om modemet. Så länge du inte kör en touchwiz rom med stock kernel för då måste modemet matcha rom-versionen. Alltså en touchwiz rom baserat på mk8 kräver mk8 modemet om du kör stock kernel, annars inte.

Sent from my GT-I9505G using Tapatalk

3. Bokhylla2000

Bokhylla2000 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Allt fungerar förutom 4g. Aldrig fått det att funka med custom roms. Har jag 4g på så får jag ingen signal alls. Med jamals google edition rom så var jag tvungen att flasha modem för att få touchen att fungera.

Hur som helst verkar allt fungera hyffsat med carbon rom och det modem jag har just nu. Undrade bara då jag läste nånstans att man måste matcha modem och rom.