Hej kan inte posta i köp och sälj. Kan nån svara på varför det är så. Är ute efter en billig hybrid dator fort!!
Du har inte tillräckligt med inlägg i forumet. Spärr så att inte folk bara kan skapa en användare och sen in och trolla. Tror du måste ha minst 50 inlägg för att kunna posta där. Kom ihåg att inlägg i off topic inte räknas till dina inlägg.
Ofta det första man gör är att läsa regler till ett forum, mycket troligt.. Sen vore ju ett tips att ha en sälj och en köp avdelning för sig, då det blir ytterst svårt att trolla när man ska köpa nått, då det vanliga är att betala först få varan sen som i alla affärsuppgörelser. Rätta mig om jag har fel men svårt att scama någon då va!
För sig? Det finns otaliga personer som blivit lurade av användare som verkat seriösa och vart medlemmar länge. För inte så länge sedan var det en kille som hade grava spelproblem och lurade folk på grund av det. Sök på "Sturrige". Tror det var så han hette här på forumet. Det slutade med att en av "oss" på forumet som råkade bo nära han som sålde åkte dit och fick tag i hans morsa. Av henne fick vi allt bekräftat och jag tror att de flesta faktiskt fick sina pengar återbetalda genom henne av honom. Att betala först och få varan sen är just det som fått folk att bli lurade. Att ha en gräns på hur många inlägg man skrivit gör att man lär känna personen och i alla fall minskar risken för bedrägeri.
Om man har en del för folk som vill sälja saker så kan det vara en spärr på 50 inlägg och sen en del för folk som vill köpa saker, det är ju avsevärt mycket svårare att scama folk när du försöker köpa och man vet ju att risken finns alltid att bli lurad när man köper saker på nätet det är tyvärr oundvikligt.
Ditt resonemang är lite märkligt. Först scammas man när man försöker köpa något av säljaren till det du köper. Sen undrar jag lite hur du tänker att forumet skall kunna se skillnad på ifall du vill köpa eller sälja nåt!? Du har ett användarnamn som räknas inlägg på. Skall du regga dig med valet ifall du för alltid vill köpa eller sälja nåt menar du? Reglerna säger 50 inlägg. Ändå blir folk lurade av folk som hellre bränner sitt användarnamn än att tjäna pengar på hederligt vis. Det går inte att undvika men det går att begränsa. Alternativet är att Köp&Sälj tas bort helt och det vill nog ingen.
blocket.se funkar väl om du ska vara så himla gnällig och bekväm att du inte ens orkar läsa reglerna eller ens försöker söka när du stöter på problem?
Finns ju en klistrad tråd på köp och sälj så inte är det helt otroligt heller. Skickat från min iPhone 5s via Tapatalk