Hur får man telefonen att förstå att jag inte vill skriva stora I utan lilla i, sjukt irriterande att den ändrar automatiskt till versal...
Det finns inställningar för det där du ställer in språk och sånt. Utforskar inte folk telefonerna nuförtiden? Jag menar, bläddrar igenom menyer och inställningar för att kolla vad som finns. Det måste vara iphone som förstört folks kreativitet. Edit: Såg att Dr T tipsade om samma sak... Och ja, jag läste hans inlägg men kopplade inte innan jag hann skriva mitt inlägg.. Jag skyller på värmen, hjärnan är bara mos idag.
Jag undrar också hur man får bort detta fenomen i Swype. Jag har bläddrat genom menyerna och hittar inget alternativ "skriv i istället för I". Är väl ganska självklart att det är svenska och inget annat språk man försöker skriva på.
Man kan ju anta att läsa användarhandboken är inte prioriterad hos många. Annars vät jag inte vad pewpew pratar om för jag får inte versaler automatisk när jag skriver på min. @PewPew- vilket app du pratar om och använder du Swipe kanske ?
Jag kan då inte hitta den inställningen... Språket är givetvis inställlt på svenska annars hade jag förstått varför den vill ändra till stort i. Det är när jag använder swype på svenska som det sker.
Jag kan meddela att min SGS är rätt kinkig med att skriva versaler oxå. Enda gången den automatiskt skriver versaler är efter en punkt men inte ens alltid då. Det är även så att när jag trycker in skift-tangenten på tangentbordet så lyser pilen vilken borde indikera att det kommer en stor bokstav. Men när jag skriver en bokstav så blir det en gemen och inte versal. Lite småirriterande faktiskt. Någon som märkt av det mer än jag? Jag kör inte swype utan vanligt qwerty.
Låter som en bugg i Swype. Bara att rapportera till Samsung. Är säkert löst i nästa mobil de släpper.
På min ligger inställningen under inställningar->nationella inställningar och text->Samsung knappsats. Och sen finns det en knapp där det står Automatisk versal. Kör man swype så går man in under swype och så finns samma knapp där också.
Läser inte folk allting som står under inställningar? Hade du läst nästa mening med hade du sett att det stod "Ger automatiskt versal i början på första ordet i en mening" Nice try though.
Ja eller att trycka två gånger på shift funkar ju oxå. Men men är väl inget världsproblem för mig dock men vore kul om det funkade
Det är ju de som köpt det och bundlat det med mobilen. Eller menar du att du kan uppdatera Swype via Android Market?
Nu trillade poletten ner.... Jag har missuppfattat hela frågan ser jag nu... Jag trodde att det var i början av meningarna han fick versal. Jag går ut och klipper gräsmattan istället...
Mig veterligen så finns det ingen svensk ordlista till Swype. Så vill du skriva på svenska med svenskt t-bord på din SGS får du hålla dig till samsungs orginal t-bord eller hitta något annat passande på market (kanske swiftkey).
Jag har samma problem, kör med svenskt Swype och får stora i'n mitt i meningar... Mellon: Det finns svenskt swype om man flashar firmwaren till en senare version än den som kom original med telefonen.
först tror man att det ska bli liten bokstav om man bara skrivit 1 eller 2 bokstäver, men skriver man klart namnet eller vad det är så fixas det en stor inledande bokstav. (för det mesta) så det är bara att lita på att bokstaven dyker upp. annars kan man trycka på shift-pilen när hela ordet är skrivet för att ändra mellan inledande versal och alla versaler.
- Hej! Detta är min första post. - Välkommen. - Tack å tack. Jag har varit irriterad över det här med, men upptäckte en grej som kan få min Galaxy S att sluta göra alla i stora med swype. Gå in på swypeinställningarna och kryssa för "Ordgissning". Inte världens mest intuitiva lösning men den slutade dumma sig iaf. Jag har inte testat skriva mycket i detta läget så det kanske har sidoeffekter som är ännu värre. Men den slutade göra alla i till versaler iaf. /Jonas