i570EDDJB2

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av hemu, 19 feb 2010.

1. hemu

hemu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Provade en ny beta av 2.1. Till skillnad från den första betan så går den faktiskt och använda. Den är också komplett med boot, phone, pda och csc. Den har även Google Services plus lite smått och gott från Samsung. Har inte kört 2.1 annat än i emulatorn så jag vet inte om det är en fejkad 2.0 men versionen på filerna och interfacet stämmer i alla fall. Vem vet ryktet om slutet av februari eller början av mars kanske stämmer.

2. SimonKagstrom

SimonKagstrom Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3. SimonKagstrom

SimonKagstrom Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@hemu: Kan man få en snabbrecension av betan? Vad funkar och vad funkar inte?

4. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Jag kör den oxå. har inte testat så mycket ännu, men har heller inte hittat något som inte funkar, förutom ringsignalen. Det finns inga signaler att välja från, men meddelandesignalerna finns där, lite konstigt.

Sen verkarinte allt inte vara översatt till Svenska, har man valt Svenska så är det lite blandat med Engelska i menyerna.

/qsecofr

5. hemu

hemu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är en milsvid skillnad mot den första betan som spreds på nätet för ett par veckor sen. Den här versionen är stabil när man väl fått alla inställningar på plats. I den här versionen av 2.1 så måste man fylla i Googles uppgifter innan man börjar använda telefonen för annars krashar guiden. Om man fortsätter i allafall så blir det problem med synkningen till googles tjänster. Det blir också lite knepigt eftersom wifimodulen också krashar under setupen .... :) Ser man bara till och fylla i sina apn genom och klicka på meny i fönstret där man fyller i sina googleuppgifter så kommer man vidare. Det verkar också som den här varianten har någon form av bugg i användandet av proxyservrar för använder man det så tappar den först kontakt med 3g nätet och sen börjar .phoneprocessen dö var femte sekund, alltså verkligen fem sekunder mellan exakt..... En annan sak som jag bara hoppas är en bug är att man kan bara lägga Samsungwidgetar brevid varann annars blir det en ikons mellanrum. Skumt. Nu låter det väl som jag är väldigt negativ men så är det inte alls. När man väl fått dom här sakerna på plats så funkar allt hur bra som helst. Jag har haft tre krasher på lika många dygn och ingen har varit värre än att den startar om processen. Skall man vara ärlig så krashar ju androidprocesser lite då och då oavsett vilken version man använder så det kan lika gärna va taffligt skrivna program. Två idéer som kan vara vettiga dock: Formatera om partitionen med fabriksinställningarna med *2767*3855# och starta om telefonen nån gång då och då. Om det blir problem kopiera debuginfo till sdkortet med *#9900# så att man vet var man skall leta om nått går snett. Tyvärr så måste jag också meddela att det är touchwiz ikoner i den här versionen också. För dom som inte sett det så är det inte så hemskt som vissa får det och låta. Vad det handlar om är du har fyra ikoner (som man själv väljer) som alltid syns längst ner på hemskärmen och att utseendet på ikonerna i appdrawern ser lite annorlunda ut. Jag har iofs inte nån annan 2.1 telefon och jämföra med men om man ser på ett vanillaos med 2.1 så är det skillnaden. Jag hoppas i alla fall att dom inte har tänkt sig mer än så. Så sammanfattningsvis så ser det mycket lovande ut. Om nu bara inte nissarna på Samsung tar semester så skall det inte behöva vara så långt borta innan den är klar att "släppa".

6. hemu

hemu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ang. ringsignaler så skall det inte vara några problem om du provar versionen som är komplett med alla fyra .tarfilerna. Alltså inte den med bara en pdafil. Du kan också prova *2767*3855# för och nollställa allt.

7. Robr

Robr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funderar på att flasha till den versionen imorgon.
    Blir första gången jag flashar utan samsung pc studio så får hoppas att allt fungerar bra.
    Ryker garantin eller går det att flasha tillbaka till en officiell rom om något skulle gå sönder?

8. botebo

botebo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hur får jag tag i 2,1 ?

9. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

i Denna Tråd finns en nyare variant av 2.1. (i570EXXJB7)