Fråga: Ice Cream Sandwich (Android 4.0)

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av l33t, 16 oktober 2011.

1. l33t

l33t Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kommer Htc Sensation/ Sensation XE att få den nya Ice Cream Sandwich uppdateringen?

Tack på förhand!

2. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Hur ska vi kunna veta detta? Vi kan tro och hoppas. Jag tror att det kommer dröja ett tag. Vi kommer dock få se ett flertal vanilla-ROMar några veckor efter release.

3. Nethrim

Nethrim Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är ganska säker på att vanliga Sensation samt XE och XL kommer att få ICS. Sensation tillhör ju det kraftigaste lagret av telefoner som HTC har släppt det senaste halvåret tillsammans med EVO 3D (Och säkert ett par till som jag glömt bort).

Dessutom så läste jag någonstans i någon intervju med HTC att alla telefoner med ARMv7 kommer att få ICS, det vill säga att Sensation kommer att få det. ARMv7 är alltså tekniken i processorn :) Dessutom har jag svårt att tro att HTC låter en så pass ny och kraftfull telefon stå utan uppdatering :)

4. Rekcus

Rekcus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
  5. KoSoVaR

KoSoVaR Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har precis köpt en Sensation XE och kan bara säga att jag är helt över huvudet förälskad i den, men har ju hört så mycket bra om ICS... När kommer det en uppdatering till min mobil ? Vet att det måste komma då det är lag att från den punkten och 3år efter att en ny HTC mobil släpps så ska den vara tillgänglig med alla nya OS och uppdateringar som uppkommer under den perioden, stämmer detta eller är jag helt ute o cyklar ?

6. Goldstar

Goldstar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Det finns ingen lag på att de måste uppdatera den alls, men htc och en del andra tillverkare har lovat google att man ska uppdatera telefoner i 18 månader förutsatt att hårdvaran klarar det. Så rimligtvis bör sensation xe få ics, de lurar som kommit ut efter att de gick med på det är sensation och sensation XE men säkert kommer fler lurar att få ice, vilka och när vet man dock inte.

7. KoSoVaR

KoSoVaR Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det du säger stämde precis med det jag menade !
    Man får ju hoppas på det bästa :), just nu är jag sjukt nöjd med hur snabb den är, trots att jag redan fyllt den med 16gb musik !

8. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

För de som missat nyheten så har vi ett officiellt uttalande från HTC.

Samtliga Sensationmodeller får då ICS under Q1 nästa år, ihop då med Sense, förhoppningsvist ver 3.5 för alla....;)

bulldog_3 gillar detta.