Icoo D70W

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Ponderosa, 21 mar 2012.

1. Ponderosa

Ponderosa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Beställde från början en Ainol Novo Elf men någonting gick snett med leveransen från fabrik till Pandawill (där jag beställde ifrån). Så efter 4 veckors väntan fick jag mail om att byte till en alternativ tablet med samma specifikationer (till 98%) och som tydligen ska bygga på exakt samma system/uppbyggnad som Elf. Så det gjorde jag och 4 dagar senare hade jag den i Sverige :D! Icoo D70W!

Ice Cream Sandwich 4.0.3 va installerat men ingen andriod market eller fullt fungerande google calendar sync. Så läste jag att det kommit en firmware update (4.0.39) och den laddade jag hem och installerade med LiveSuit. Allt funkar perfekt MEN när jag startar om så är den "factory restored", dvs allt är återställd och språket är kinesiska osv.

Nån som har köpt denna tablet? Nån Ainol Elf användare som oxå uppdaterat till 4.0.39 som har samma problem vid uppstart?

2. Ponderosa

Ponderosa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Löste problemet genom att roota tableten enligt denna guiden (skippa första biten ang market delen)

Sen istället för att starta om tableten mellan varje del så körde jag bara på, med andra ord. Installera superuser och jrummy16 grejerna och sen starta in om förrän allt är klart!