Icoo D90 Pro

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av botze, 16 februari 2013.

1. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Har just beställt en sån här från pandawill.com!

De har "happy hour" på den idag så om någon är sugen, passa på nu:

http://www.pandawill.com/happy-hour

$152 i stället för $182. Jag beställde dock tidigt och fick den då för $136 :) La till Singapore post som fraktsätt och fick betala $7 extra för det, så landar väl på en knapp lusentapp om jag slipper tull + moms.

En ren chansning, vet inget om den förutom det som sägs i denna video, där de bl.a. kommenterar att det är bra ljudvolym vilket jag vill ha då sonen tittar mycket på svt play...

Den har ju liknande (identisk?) hårdvara som många andra t.ex. Pipo M1, så jag hoppas att den ska prestera i närheten av Pipon... är den helt kass får jag väl kränga den på blocket till samma eller högre pris :P

2. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Fick den idag - 6 veckodagar efter beställning!! Måste vara något slags rekord?? :) Skickades samma lördag som jag la beställningen, kom till Sverige på torsdagen och till mitt utlämningsställe på fredagen!

Lite initiala intryck:

Har testat den lite grann och överlag verkar det vara en bra platta! Den har sina brister, främst skärmen som har rätt kass betraktningsvinkel, fast bara åt ett håll, åt de andra tre hållen är den hyfsad, skumt! Sen så påverkas bilden av att man trycker på baksidan av plattan, blir liksom ringar på skärmen. Men inget som man kommer märka vid vanlig användning. Högtalaren är ok, går att kolla på svtplay på ok volym men ljudet är väl sisådär. WiFi -mottagningen verkar riktigt dålig, har två pluppars mottagning i soffan 4 meter från routern, där jag har full mottagning på laptopen. Den främre webkameran är lite lustig, den verkar vara riktad lite snett :) Båda kamerorna verkar för övrigt som väntat riktigt kassa. Den blanka svarta plasten är redan nerlusad av fingeravtryckskladd, men ser annars riktigt schysst ut. Kvalitetskänslan är överlag helt ok.

Men - det viktigaste - den känns riktigt rapp och den är snabb och skön att använda och surfa med! Alla appar jag har behövt har gått fint att installera, flash funkar över förväntan. För lite drygt 900 spänn känns den prisvärd :)