Övrigt: ICS försenad till Europa

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av ASR, 27 jun 2012.

1. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Ja då var det mer eller mindre klart http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1735818

https://forums.motorola.com/posts/9e912ca283

Motorola Poland facebook-sida: (översatt med Google translate)

https://www.facebook.com/motorolapolska

För helvete Motorola..

Det finns stabila ICS läckor till EU, jag ska försöka styra upp med en guide nu i veckan. Ska bara först testa den på min lur så att den är 100% stabil. Återkommer.

Last edited: 27 jun 2012
    falkinski gillar detta.
  2. TimAspfors

TimAspfors Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG G4
    vad hade man väntat sig egentligen... hoppas de inte dra ut för länge bara..

3. FlügelBullen

FlügelBullen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

hade inte heller väntat mig nåt annat. Klart man vill ha nyaste versionen , men jag är grymt nöjd med min telefon och den fungerar med allt jag använder den till. Tror inte den blir så grymt mycket bättre med ICS men som sagt alltid skoj med nyare programvara :)

4. Vicious

Vicious Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Honor 8
    Ska jag vara helt ärlig så förväntade jag mig att ICS skulle rullas ut Q1 som Motorola lovade när luren släpptes (precis som att de lovade upplåst bootloader).
    När det sen pratades om slutet av Q2 så trodde jag inte det skulle kunna ta så lång tid iom Googles köp av Motorola Mobility.

När de nu inte lyckas få ut ICS i Q2 så blir jag inte förvånad om det dröjer till Q4.

Jag förstår varför Motorola varit borta från Scandinaviska/Europeiska marknade, de har helt enkelt inte resurser(?) för att hålla sina löften.

Är grymt nöjd med telefonen i övrigt men ordentligt less på Motorola.

5. Klickman

Klickman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    ICS

Med tanke på vem som köpt Motorola (Google) så kan det vara värt att vänta tror jag.
    Bättre att teamet får göra dom sista justeringarna innan dom släpper ICS för just Razr.

Klart att dom som väntat länge surnar till, men mobilen funkar ju redan med Gingerbread utomordentligt bra (tycker jag), men jag är heller inte så kräsen av mig. Funktionalitet och säkerhet går före betaproblem för mig. Men det var ändå bra att få denna information om den numera hett efterlängtade uppdateringen till ICS, som blir lite försenad.

Last edited: 27 jun 2012
  6. ASR

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Ja, Motorola är ett par jävla as. Inte nog att man inte släppt ICS till Xoom (som jag förövrigt kör redan ICS på då den har upplåst bootloader) efter flera månader är ett jävla skämt.

Jag ska som sagt försöka fixa en guide så fort som möjligt för de som vill ha ICS så fort som möjligt

7. ASR

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Det tragikomiska i det hela är att ICS börjar redan rulla ut i USA och det är i princip exakt likadana system man har.

8. F-Forward

F-Forward Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 115

MINA ENHETER

Det kan ju dock vara så de upptäckt buggar som de vill rätta innan GSM-släppet. Men det är helt sjukt att de fortfarande inte lyckats få ut den trots alla löften. Ska nog försöka reklamera min. Jag var en av de absolut första i Sverige som köpte den, och det som gjorde att det faktiskt blev den över andra modeller var just att den skulle få ICS. Och ikväll lanserar google Jelly Bean...

9. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    När det gäller Xoom verkar det ju som dom skippar ICS och går direkkt på JB, i alla fall om man skall tro på presentationen på Google IO.

När det gäller ICS tror jag nog den är färdig....men att Verizons uppdatering går före alla andras. När den är färdig så kör dom säkert på med EMEA som planerat. Dom har ju redan släppt "Change log" för EMEA versionen så den är säkert färdig och ligger i pipeline.

Tydligen släpper dom Verizon uppdateringen sakta, delstat för delstat vilket för mig tyder att dom snarare har problem med själva utrullningen snarare än själva ICS rommen. Men det skulle aldrig Motorola erkänna så det är nog bara och vänta, men jag tror inte det dröjer länge alls!

Gällande JB till RAZR så kan man ju hoppas att PDKn gör att det blir lättare, går fortare och enklare för Motorola att fixa det, det borde bli så med Google vid rodret!

10. Backard

Backard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

11. F-Forward

F-Forward Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 115

MINA ENHETER

12. ASR

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Tror det där gäller US bara då alla har inte fått uppdateringen än.

För er andra: Om ni inte orkar vänta så kommer jag snart lägga upp en guide om hur man går från 2.3.6 651.167.21.XT910.NonEFIGSRetail.en.EU till ICS, det är riktig simpelt om ni följer alla steg. Det är en läcka släppt av Motorola så ingenting hemkokad av någon på XDA.

Här är den https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=76677

Last edited: 29 jun 2012